sobota, 4 kwietnia 2015

Ucierana babka z twarogiem.

Pysznej babki nie może zabraknąć na moim świątecznym stole.Babkę z twarogiem piekłam pierwszy raz i wyszła bardzo pyszna,puszysta i lekko wilgotna.Zapraszam.





Składniki:
4 jajka
1 szklanka cukru
1 cukier waniliowy
20 dag sera białego ( ja użyłam półtłustego )
półtorej szklanki mąki tortowej
25 dag masła lub margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
sok z połowy cytryny

Dodatkowo:
masło do posmarowania foremki
bułka tarta do oprószenia foremki
cukier puder do oprószenia babki

Wykonanie:
1. Masło lub margarynę ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę,stopniowo wbijamy po jednym jajku i ucieramy.Następnie dodajemy ser biały i sok z cytryny,dokładnie ucieramy. Na koniec dodajemy mąkę tortową i proszek do pieczenia.


2. Ciasto przekładamy do foremki do pieczenia babki,posmarowanej masłem i oprószonej bułką tartą.


3. Babkę pieczemy około 45 minut w temperaturze 180 stopni.Sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczona.Studzimy i wyjmujemy z formy.



4. Babkę oprószamy cukrem pudrem.Smacznego.

Rady:
 Szklanki użyłam o pojemności 250 ml.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz