sobota, 1 stycznia 2022

Półfrancuskie rurki z domowym kremem budyniowym

Na podwieczorek polecam rurki z kremem budyniowym. Krem oczywiście domowy na żółtkach. Najlepiej utrzeć go z prawdziwym masłem. Ciasto na rurki mam niezawodne, zawsze się udają. Upieczcie takie.

 


 

Potrzebujemy:

 

Na ciasto: 

2 jajka

25 dag masła lub margaryny

50 dag mąki tortowej

1 szklanka śmietany 18 %


Na krem:

4 żółtka

500 ml mleka

2 kopiaste łyżki mąki ziemniaczanej

2 cukry waniliowe

25 dag masła lub margaryny 

cukier puder według uznania, u mnie 4 lekko kopiaste łyżki

 

Dodatkowo:

mąka pszenna do podsypania stolnicy

cukier puder do oprószenia rurek

 

 

 

Wykonanie pysznych rurek z kremem:


1.Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Formujemy kulę i wkładamy do lodówki do schłodzenia na co najmniej godzinę.

2. Pieczenie: Schłodzone ciasto wałkujemy na stolnicy posypanej mąką pszenną, wycinamy długie paski, o szerokości około 2 cm, nawijamy na metalowe foremki do pieczenia rurek. Foremki można posmarować za pomocą pędzelka olejem, ja nie smarowałam, upieczone rurki ładnie zdejmowały się z foremek. Następnie ciasto zawijamy na foremki i układamy na blaszkach niczym nie wyłożonych i nie posmarowanych. Rurki pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut do zrumienienia się. Gorące zdejmujemy z foremek i studzimy.

3. Krem: W szklance mleka roztrzepujemy żółtka i mąkę ziemniaczaną. Pozostałe mleko zagotowujemy w garnku z cukrami waniliowymi, do gotującego wlewamy masę żółtkową, najlepiej przez gęste sito żeby krem był gładki, gotujemy do zgęstnienia cały czas mieszając. Budyń przekładamy do miseczki i studzimy, ja studzę w temperaturze pokojowej i często mieszam, wtedy nie mam grudek. Żeby przyspieszyć studzenie kremu można dać go do lodówki. Masło lub margarynę w takiej samej temperaturze jak ugotowany budyń ucieramy na puszystą masę, dodajemy cukier puder i dokładnie ucieramy. Następnie dodajemy po łyżce wystudzonego budyniu, pamiętajmy, żeby masło i budyń miały taką samą temperaturę, inaczej krem może się zwarzyć. Ucieramy aż krem będzie puszysty.

4. Napełnianie rurek: Krem przekładamy do rękawa cukierniczego i napełniamy nim rurki.

5. Podanie: Rurki oprószamy cukrem pudrem i podajemy. Smacznego życzę.

 


Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 mi.

Z tej receptury wychodzi około 50-60 rurek, w zależności jak grubo rozwałkujemy ciasto i ile go nawiniemy na foremki.

Najlepiej smakują na drugi, trzeci dzień gdy trochę zmiękną.

 

 

6 komentarzy: