sobota, 4 kwietnia 2015

Ucierana babka z chałwą.

Kiedyś piekłam sernik chałwowy i wpadłam na pomysł,żeby upiec babkę.Wyszła idealnie pyszna.Smak chałwy jest bardzo wyczuwalny.Podczas pieczenia po całym domu roznosi się pyszny zapach.Polecam wielbicielom chałwy nie tylko na świąteczny stół.Zapraszam.




Składniki:
 3 jajka
pół szklanki cukru
półtorej szklanki mąki tortowej
pół szklanki mąki ziemniaczanej
15 dag masła lub margaryny
3 łyżki śmietany 12 %
10 dag chałwy o dowolnym smaku ( ja użyłam sezamowej )
2 łyżeczki proszku do pieczenia

dodatkowo:
masło do posmarowania foremki
bułka tarta do posypania foremki
pół tabliczki mlecznej czekolady ( 5 dag )

Wykonanie:
1. Masło lub margarynę ucieramy z cukrem na puszystą masę,stopniowo wbijamy po jednym jajku i dokładnie ucieramy.Następnie dodajemy chałwę i dokładnie ucieramy. Na koniec dodajemy śmietanę,obie mąki i proszek do pieczenia,całość dokładnie ucieramy.


2. Przygotowane ciasto przekładamy do foremki do pieczenia babki posmarowanej masłem i posypanej bułką tartą.


3. Następnie pieczemy około 45 minut w temperaturze 180 stopni.Sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczona.


4. Czekoladę łamiemy na małe kawałki i stapiamy w kąpieli wodnej,następnie dekorujemy babkę i odstawiamy do zastygnięcia.
5.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz