czwartek, 26 marca 2015

Domowy chleb tostowy.

Przepis na ten chleb znalazłam w książce kucharskiej Domowe Wypieki,do przepisu wprowadziłam własne zmiany.Chlebek wyszedł niezwykle puszysty.Polecam na śniadanie lub kolację.Zapraszam.





Składniki:
 3 szklanki mąki pszennej ( ja użyłam typ 450 )
1 szklanka ciepłej wody
2 dag drożdży
2 łyżki masła lub margaryny
1 jajko
2 płaskie łyżeczki cukru
1 łyżeczka soli

dodatkowo:
masło do posmarowania foremki
mąka do posypania stolnicy
otręby pszenne do posypania foremki

Wykonanie:
1. Drożdże rozcieramy z cukrem,dwoma łyżkami mąki i połową ciepłej wody. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 15 minut w ciepłe miejsce.
2. Do mąki dodajemy masło i rozcieramy opuszkami palców,aż powstaną małe grudki,następnie dodajemy pozostałe składniki,jajko,sól,rozczyn i stopniowo wlewając wodę zagniatamy ciasto.
3. Ciasto wyrabiamy przez kilka minut,aż będzie gładkie,następnie przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około godzinę w ciepłe miejsce.
4. Po tym czasie ciasto uderzamy kilka razy pięścią,żeby je odgazować,formujemy bochenek i wkładamy do foremki posmarowanej masłem i posypanej otrębami,o wymiarach około 30 cm x 7 cm x 8 cm. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 30 minut w ciepłe miejsce.
5. Chlebek pieczemy około 45 minut w temperaturze 200 stopni.Upieczony studzimy i kroimy w cienkie kromki.
6.Smacznego.

Rady:
 Szklanki użyłam o pojemności 250 ml.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz