niedziela, 26 lipca 2015

Krucha tarta z ulubioną konfiturą.

Prosta z zarazem pyszna tarta.Możemy przygotować ją gdy mamy ochotę na coś słodkiego,lub gdy spodziewamy się gości.Do przygotowania tarty używamy dowolnej ulubionej konfitury,ja użyłam powidła śliwkowego.Wyszło pysznie.Zapraszam.




Składniki:
 Ciasto:
półtorej szklanki mąki tortowej
pół szklanki cukru pudru
15 dag masła lub margaryny
1 jajko
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

Dodatkowo:
1 słoik dowolnej konfitury (około 300 ml )
mąka pszenna do posypania stolnicy
masło do posmarowania formy

Wykonanie:
1. Z podanych składników zagniatamy ciasto,następnie formujemy kulę i wstawiamy do lodówki na pół godziny.


2. Po tym czasie ciasto wałkujemy na posypanej mąką stolnicy,następnie wykładamy do formy do pieczenia tarty,posmarowanej masłem,o około średnicy 25 cm.Nakłuwamy widelcem i rozsmarowujemy konfiturę.Pozostałe ciasto wałkujemy,kroimy w paski i układamy na tarcie,formując kratkę.


3. Przygotowaną tartę pieczemy około 35 minut w temperaturze 180 stopni.Upieczoną studzimy,wyjmujemy z formy i podajemy.


4.Smacznego.

2 komentarze:

  1. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award:
    http://kolorowyprzepisownik.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-2015.html
    Zapraszam do zabawy-łańcuszka :)
    Pozdrawiam, Aneta (Kolorowy Przepisownik)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aneta,to już moja druga nominacja:)
      Również pozdrawiam:)

      Usuń