niedziela, 5 lipca 2015

Ciasto drożdżowe z czarnymi porzeczkami bez wyrastania.

Znalazłam przepis na ciasto drożdżowe bez wyrastania i postanowiłem je wypróbować. Ciasto po upieczeniu wyszło bardzo mięciutkie, gdy troszkę przestygnie jest takie półkruche. Ponieważ moje krzaczki porzeczek uginają się od owoców postanowiłam upiec z nimi to ciasto. Lekko kwaśne owoce przełamują słodycz ciasta. Zapraszam :)




Składniki:
20 dag masła lub margaryny
1 szklanka cukru pudru
2 i pół szklanki mąki tortowej
2 jajka
2 dag drożdży
2 łyżki śmietany 12 %

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy
masło lub margaryna do posmarowania blaszki
około 3 szklanki czarnych porzeczek


Wykonanie:

1. Porzeczki oczyszczamy, płuczemy i dokładnie osuszamy. Drożdże rozcieramy ze śmietaną.

2. Do miski wsypujemy mąkę i cukier puder,dodajemy masło lub margarynę rozcieramy opuszkami palców, następnie wbijamy jajka, dodajemy roztarte drożdże ze śmietaną i zagniatamy ciasto.

3. Ciasto wałkujemy na posypanej mąką stolnicy i wykładamy go do blaszki posmarowanej masłem lub margaryną o wymiarach około 21 cm x 25 cm.

4. Ciasto nakłuwamy widelcem i posypujemy owocami. Następnie pieczemy w temperaturze 180 stopni około 50 minut.

5. Studzimy, wyjmujemy z blaszki i podajemy.

6. Smacznego.

Rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Blaszka o wymiarach około 21 cm x 25 cm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz