wtorek, 19 maja 2015

Czerwony barszczyk z kółeczkami z ciasta ziemniaczanego.

Takie danie pierwszy raz jadłam u mojej teściowej,tak mi smakowało,że postanowiłam to danie odtworzyć,i na stałe wprowadzić do mojej kuchni.Zapraszam.




Składniki:
 Barszcz:
4 skrzydełka z kurczaka
3 buraki ćwikłowe
1 marchewka
pół pietruszki
kawałek selera
kilka ziarenek ziela angielskiego
2 liście laurowe
sól,pieprz
suszony majeranek
drobno posiekana natka pietruszki
sok z cytryny lub ocet (niewielka ilość do zakwaszenia barszczu)

Kółeczka:
1 kg ziemniaków
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 szklanki mąki pszennej
2 jajka
sól

Dodatkowo:
2 łyżki oleju
mąka do podsypania

Wykonanie:
1. Mięso oczyścić,umyć i włożyć do garnka.
2. Warzywa obrać,umyć,pokroić na mniejsze kawałki i dodać do mięsa,wrzucić ziele angielskie i liście laurowe.Następnie zalać zimną wodą (około półtora litra ),i gotować do miękkości.
3. Barszczyk przyprawić do smaku solą,pieprzem,majerankiem,dodać natkę pietruszki,oraz zakwasić sokiem z cytryny lub octem.
4. Ziemniaki obrać,umyć,ugotować w osolonej wodzie,następnie odcedzić ,przestudzić,zmielić w maszynce lub przecisnąć przez praskę.
5. Do ziemniaków wbić jajka ,dodać obie mąki i zagnieść ciasto na posypanej mąką stolnicy.
6. Ciasto wałkować i wykrawać kółeczka za pomocą literatki.
7. Następnie gotować partiami w osolonej wodzie z olejem 3-4 minut od wypłynięcia.Ugotowane kółeczka odcedzić.
8. Na talerze nakładać porcje kółeczek i zalewać barszczykiem.
9.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz