wtorek, 6 października 2015

Cukinia zapiekana z tuńczykiem i kukurydzą.

Cukinia zapiekana z tuńczykiem to bardzo smaczna propozycja na obiad.Moja rodzina uwielbia takie dania,a cukinię to wręcz uwielbia.Zapraszam:)



Składniki:
4 małe cukinie
1 puszka tuńczyka w oliwie ( 20 dag )
20 dag sera żółtego
bazylia suszona
oregano suszone
kilka łyżek kukurydzy
sól
olej
ketchup

Wykonanie:
1.Cukinię myjemy,osuszamy,obieramy i przekrawamy wzdłuż,następnie łyżką wydrążamy środek formując łódeczki.
2.Tuńczyka i kukurydzę osączamy z zalewy.Ser żółty ścieramy na tarce o dużych oczkach.
3.Cukinie oprószamy solą,nakładamy tuńczyka i kukurydzę,następnie oprószamy ziołami.
4.Tak przygotowane cukinie układamy w formie do pieczenia,podlewamy olejem i gorącą wodą,następnie pieczemy do miękkości w temperaturze 180 stopni,ja piekłam 40 minut.
5. Przed końcem pieczenia cukinie posypujemy serem żółtym i zapiekamy aż ser się rozpuści.Podajemy udekorowane ketchupem.

Rady:
Ja miałam bardzo małe cukinie.

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł na zapiekankę. Rzadko używam do zapiekanek tuńczyka, a widzę, że warto:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję.Nam taka wersja bardzo smakowała.:)

    OdpowiedzUsuń