czwartek, 12 marca 2015

Półfrancuskie rurki z bitą śmietaną

Kto chętny na pyszną domową rureczkę? Ciasto wyszło mi niezwykle kruche, przyjemnie chrupało podczas jedzenia, a krem niezwykle puszysty. Idealne na różne imprezy, urodziny czy spotkania rodzinne, lub tak po prostu na podwieczorek. Osobiście uwielbiam z filiżanką aromatycznej kawy. Bardzo polecam. Zróbcie takie, a ja słodkich inspiracji Wam życzę.








Potrzebujemy:

 

Na ciasto: 

2 jajka

25 dag masła lub margaryny

50 dag mąki tortowej

1 szklanka śmietany 18 % 


Na nadzienie:

2 szklanki śmietany kremówki 30%

cukier puder do smaku


Dodatkowo:

cukier puder do posypania

olej do posmarowania foremek

mąka pszenna do posypania stolnicy
 
 
 

Wykonanie pysznych rurek:

 
 1.Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Formujemy kulę i wkładamy do lodówki do schłodzenia na co najmniej godzinę.
 



2. Formowanie rurek: Schłodzone ciasto wałkujemy na stolnicy posypanej mąką pszenną, wycinamy długie paski, o szerokości około 2 cm, nawijamy na metalowe foremki do pieczenia rurek. Foremki można posmarować za pomocą pędzelka olejem, ja nie smarowałam, ciasteczka ładnie zdejmowały się z foremek. Następnie ciasto zawijamy na foremki.
 


 
3. Do pieczenia: Tak wykonane rurki układamy na niczym nie wyłożonych blaszkach.




4. Pieczenie i studzenie: Rurki pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut do zrumienienia się. Gorące zdejmujemy z foremek i studzimy.
 


 
5. Nadzienie: Dobrze schłodzoną śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem do smaku. Można dodać łyżkę żelatyny rozpuszczoną w gorącej wodzie i przestudzoną.
 


 
6. Nadziewanie: Krem przekładamy do rękawa cukierniczego z ozdobną tylką. Napełniamy rurki i oprószamy je cukrem pudrem. Wkładamy do lodówki do stężenia kremu. Po tym czasie podajemy. Smacznego życzę.



Moje rady:

 Z mojej receptury wychodzi około 50 sztuk rurek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz