niedziela, 20 grudnia 2015

Świąteczne choinki piernikowe.

Muffinki choinki podpatrzyłam w internecie,ale tylko podpatrzyłam,bo wykonanie i składniki to już mój pomysł.Tak mi się spodobały,że postanowiłam je zrobić.Wyglądają pięknie i mogą być ozdobą świątecznego stołu.Takimi choinkami możemy zaskoczyć gości.Moje córki były nimi zachwycone.
Z przepisu wyszło mi 12 sztuk choinek.
Choinki nie powinny stać dłużej niż dwie godziny od przygotowania ponieważ wafle mocno zmiękną od śmietany.
Zapraszam:)




Składniki:

 Ciasto:
12,5 dag masła lub margaryny
4 łyżki cukru
2 łyżki miodu prawdziwego
2 jajka
1 szklanka mąki tortowej
2 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka przyprawy do piernika

Biała masa:
1 szklanka śmietany kremówki 30%
cukier puder do smaku
1 łyżeczka żelatyny spożywczej

Zielona masa:
1 szklanka śmietany kremówki 30 %
cukier puder do smaku
1 łyżeczka żelatyny spożywczej
barwnik zielony w proszku

Dodatkowo:
perełki cukrowe
waflowe rożki ( 12 sztuk )

Wykonanie:
1. Masło lub margarynę ucieramy z cukrem,miodem i przyprawą do piernika na puszystą masę,następnie stopniowo wbijamy po jednym jajku cały czas ucierając.Na koniec dodajemy mąkę,proszek do pieczenia i kakao,całość dokładnie ucieramy. Ciasto przekładamy do formy do pieczenia muffinek (ja dodatkowo używam papierowych papilotek ). Pieczemy około 20 minut w temperaturze 180 stopni.Sprawdzamy suchym patyczkiem czy są upieczone.Studzimy i wyjmujemy z formy i papilotek.


 2. Żelatynę rozpuszczamy w niewielkiej ilości gorącej wody,tak żeby nie było grudek.Studzimy. Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem do smaku,wlewamy przestudzoną żelatynę i dokładnie ubijamy. Muffinki przekładamy do nowych papilotek. Ubitą śmietanę przekładamy do szprycy,następnie wyciskamy wokół muffinek,tworząc taką obręcz.Do środka wkładamy rożki waflowe. Odstawiamy na chwilę,żeby biała śmietana stężała.


 3. Żelatynę rozpuszczamy w niewielkiej ilości gorącej wody,tak żeby nie było grudek.Studzimy. Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem do smaku,wlewamy przestudzoną żelatynę,dodajemy barwnik i dokładnie ubijamy. Ubitą śmietanę przekładamy do szprycy i wyciskamy wokół rożków waflowych formując choinki.


 4. Tak wykonane choinki dekorujemy cukrowymi perełkami.Odstawiamy na chwilę do stężenia.


5.Smacznego.

 Rady:
 Z przepisu wyszło mi 12 sztuk choinek.
Choinki nie powinny stać dłużej niż dwie godziny od przygotowania ponieważ wafle mocno zmiękną od śmietany.

6 komentarzy: