wtorek, 29 grudnia 2015

Pszenne bułki z amarantusem.

Pieczywo drożdżowe jest bardzo proste w wykonaniu,potrzeba tylko czasu i ciepła,żeby cieszyć się pysznym,domowym pieczywem.Kiedy tylko mogę to piekę bułki i chleby.Tym razem upiekłam bułki z amarantusem i nie ukrywam,że wyszły pyszne.Idealne na śniadanie lub kolację.Do upieczenia tych bułeczek użyłam amarantusa ekspandowanego od SKWORCU .Zapraszam:)


 Składniki:
 Rozczyn:
5 dag drożdży świeżych
pół szklanki ciepłego mleka
1 łyżka mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki cukru

Ciasto:
2 i pół szklanki mąki pszennej
1 szklanka amarantusa ekspandowanego
1 jajko
2 łyżki oleju
2 płaskie łyżeczki soli
pół szklanki ciepłego mleka

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy i blaszki
masło do posmarowania blaszki

Wykonanie:
1. Drożdże rozcieramy z cukrem,ciepłym mlekiem i mąką pszenną.Przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 15 minut,żeby drożdże ruszyły.


2. Do mąki dodajemy amarantus,jajko,sól,olej,wyrośnięte drożdże i stopniowo wlewając ciepłe mleko zagniatamy ciasto.Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na około 60 minut w ciepłe miejsce,żeby wyrosło.


3.Po tym czasie ciasto dzielimy na 8 części i na posypanej mąką stolnicy formujemy okrągłe bułeczki.


 4.Uformowane bułeczki układamy na blasze posmarowanej masłem i posypanej mąką pszenną.Odstawiamy na 15 minut w ciepłe miejsce,żeby bułeczki troszkę podrosły.


5.Następnie pieczemy około 30 minut w temperaturze 180 stopni do zrumienienia.


Rady:
  Do odmierzania składników użyłam szklanki o pojemności 250 ml.Z przepisu wyszło mi 8 bułek.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz