środa, 9 grudnia 2015

Pierogi z kaszą jaglaną,serem białym i cebulką.

Najlepsze pierogi jakie do tej pory jadłam.Połączenie kaszy jaglanej z serem białym okazało się strzałem w dziesiątkę,do tego pyszna zrumieniona na maśle cebulka.Dodam,że pierogi są bardzo syte.Do przygotowania farszu użyłam kaszy jaglanej od EcoBlik .Z kaszą bardzo dobrze mi się współpracowało,dodam też,że bardzo szybko się gotuje.W smaku jest bardzo delikatna.Z przepisu wyszło mi około 40 pierogów.Zapraszam:)





Składniki:
Farsz:
pół szklanki kaszy jaglanej
10 dag białego sera ( ja użyłam półtłustego )
sól i pieprz do smaku
1 mała cebula
masło do smażenia

Ciasto:
2 szklanki mąki pszennej
około 1 szklanka ciepłej wody
1 mała płaska łyżeczka soli

Dodatkowo:
1 cebula
masło do smażenia
mąka pszenna do posypania stolnicy

Wykonanie:
1.Kaszę jaglaną płuczemy w zimnej wodzie,następnie dokładnie osączamy,przekładamy do garnka zalewamy gorącą wodą i gotujemy do miękkości i wchłonięcia przez kaszę całego płynu.Studzimy.
2.Cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę,następnie dusimy na maśle do miękkości lekko rumieniąc.Lekko studzimy.
3.Do przestudzonej kaszy dodajemy ser biały i zrumienioną cebulę,przyprawiamy do smaku solą i pieprzem,dokładnie mieszamy.
4.Do mąki dodajemy sól i stopniowo wlewając ciepłą wodę zagniatamy ciasto.
5.Ciasto wałkujemy na posypanej mąką stolnicy,za pomocą szklanki wykrawamy krążki,na każdy krążek nakładamy farsz i zlepiamy pierogi.
6.Tak przygotowane pierogi gotujemy w lekko osolonej wodzie około 3-5 minut od wypłynięcia na powierzchnię.Ugotowane pierogi odcedzamy.
7. Cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę,następnie smażymy na maśle rumieniąc.
8. Na talerze nakładamy porcje pierogów i polewamy zrumienioną cebulą z masłem.Podajemy.
9.Smacznego.

4 komentarze:

  1. Farsz wart wypróbowania:) uwielbiam pierogi i na pewno wykorzystam Twój pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam wypróbować,mnie bardzo smakowały:)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe pierożki :) Zgadzam się z poprzedniczką do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam:)
      Mam nadzieję,że posmakują:)

      Usuń