środa, 26 sierpnia 2015

Krucha tarta serowa z jeżynami.

W tym roku mam dużo jeżyn.Tym razem postanowiłam upiec z nimi tartę.Kruche ciasto,pyszna masa serowa i jeżyny to bardzo pyszne połączenia.Lekko kwaśne jeżyny przełamują słodycz tarty.Zapraszam:)





Składniki:
 Ciasto:
półtorej szklanki mąki tortowej
15 dag masła lub margaryny
1 jajko
pół szklanki cukru

Masa serowa:
25 dag białego sera ( ja użyłam chudego )
1 budyń waniliowy
1 łyżka cukru waniliowego
4 łyżki cukru
5 dag masła lub margaryny
2 jajka

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy
około 2 szklanki jeżyn
masło do posmarowania formy

Wykonanie:
1. Z podanych składników zagniatamy ciasto,formujemy kulę i wstawiamy do lodówki na 30 minut.Po tym czasie ciasto wałkujemy na posypanej mąką stolnicy i wykładamy do formy na tartę posmarowaną masłem o średnicy 25 cm,następnie nakłuwamy widelcem.


2. Masło,cukier i cukier waniliowy ucieramy na puszysta masę,następnie wbijamy jajka i chwilę ucieramy.Na koniec dodajemy budyń w proszku i ser,ucieramy jeszcze kilka minut na gładką masę.Masę serową przekładamy na ciasto.


3. Jeżyny płuczemy i dokładnie osuszamy,następnie układamy je na masie serowej.


4. Tartę pieczemy około 60 minut w temperaturze 170 stopni.Tartę studzimy w formie.


 5. Wystudzoną formę wyjmujemy,kroimy i podajemy.Smacznego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz