piątek, 19 czerwca 2020

Tofu panierowane w płatkach kukurydzianych

Pyszna propozycja na bezmięsny obiad. Tofu panierowane w jajku i płatkach kukurydzianych. Przygotowane w formie paluszków. Często gości na naszym stole, bo je uwielbiamy. Takie tofu smakuje nawet zimne jak przekąska. Podałam je z opiekanymi ziemniaczkami i mizerią. Wyszło pysznie.








Potrzebujemy:
2 opakowania tofu wędzonego po 18 dag każde
2 jajka
1 szklanka płatków kukurydzianych rozdrobnionych
czosnek suszony według uznania
papryka słodka mielona według uznania
bazylia suszona według uznania
zioła prowansalskie według uznania
olej do smażenia


Wykonanie pysznego tofu panierowanego:


1. Płatki kukurydziane rozdrabniamy, można dać do woreczka i rozdrobnić za pomocą wałka do ciasta. Tofu kroimy w paseczki. Jajka roztrzepujemy z przyprawami.

2. Pokrojone tofu zanurzamy w jajku, a następnie w płatkach kukurydzianych. Wstawiamy do lodówki do stężenia na przynajmniej 20 minut.

3. Opanierowane tofu smażymy na rozgrzanym oleju ze wszystkich storn. Usmażone osączamy na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu.

4. Podajemy z dowolnymi dodatkami. Ja podałam z opiekanymi ziemniaczkami i mizerią z jogurtem naturalnym i koperkiem.

Moje rady:
Porcja dla 4 osób.

2 komentarze:

  1. Idealny obiad dla mnie. Nie jem mięsa więc jest to super zamiennik mięsa, a przepyszny <3

    OdpowiedzUsuń