niedziela, 7 czerwca 2020

Ucierane ciasto z pestkami słonecznika

Pyszne, proste ucierane ciasto. Pachnie cynamonem, a pestki przyjemnie chrupią. Idealne na podwieczorek czy piknik. Upieczcie. Ciasto piekłam wiele lat temu. Dzisiaj je powtórzyłam i wymieniłam zdjęcia na jednym z portali kulinarnych i przy okazji trafiło na bloga. Następnym razem dodam mniej cukru. Dla mnie zbyt słodkie. Gdy powtarzam stare przepisy to wszystkie okazują się dla mnie zbyt słodkie. Myślę, że pół szklanki w tym cieście byłoby idealnie, ale dla Was może być w sam raz. Ciasto polecam :)







Potrzebujemy:
25 dag masła lub margaryny
3 jajka
1 szklanka cukru
25 dag mąki tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżeczki cynamonu
pół szklanki śmietany 18 %
10 dag pestek słonecznika


Wykonanie pysznego ciasta:


1. Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, następnie wbijamy stopniowo po jednym jajku i dokładnie ucieramy.

2. Mąkę przesiewamy z cynamonem, proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.

3. Przesianą mąkę wraz ze śmietaną przekładamy do ucieranych składników i ponownie dokładnie ucieramy. Na koniec wsypujemy pestki słonecznika i dokładnie mieszamy łyżką.

4. Ciasto przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia o średnicy około 23 cm.

5. Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 45-50 minut do ładnego zrumienia. Ciasto sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczone. Czas pieczenia może być dłuższy lub krótszy, ale to zależy od naszego piekarnika.

6. Ciasto dokładnie studzimy. Kroimy. Podajemy. Smacznego.

Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Ciasto można pokroić na około 12 porcji.
Tortownica o średnicy około 23 cm.

4 komentarze: