sobota, 27 czerwca 2020

Mocno kakaowe ciasto z bananami

Polecam Wam pyszne mocno kakaowe ciasto. Troszkę sypkie dzięki mące ziemniaczanej, ale nie suche. Polecam upiec na podwieczorek i podać z filiżanką ulubionej kawy. Banany można skropić sokiem z cytryny, wtedy nie ściemnieją, ja zapomniałam, niestety i to widać na zdjęciach. Upieczcie takie ciasto i dajcie znać czy smakowało :) Udanej soboty :)







Potrzebujemy:

Na ciasto:
4 jajka
pół szklanki cukru pudru
1 cukier waniliowy
15 dag masła lub margaryny
1/4 szklanki zimnego mleka
pół szklanki mąki ziemniaczanej
półtorej szklanki mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 kopiastych łyżek ciemnego kakao

Dodatkowo:
2 duże banany


Wykonanie pysznego ciasta:


1. Masło i oba cukry ucieramy na puszystą masę, wbijamy stopniowo po jednym i dokładnie ucieramy, wsypujemy wszystkie pozostałe sypkie składniki, wlewamy mleko i dokładnie ucieramy.

2. Tak wykonane ciasto przekładamy do foremki keksówki wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach około 7 cm x 30 cm x 8 cm. W ciasto lekko wciskamy obrane banany.

3. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 50 minut do suchego patyczka. Studzimy.

4. Gotowe ciasto kroimy i podajemy. Smacznego.


Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Foremka o wymiarach około 7 cm x 30 cm x 8 cm.
Ciasto można pokroić na 16 porcji.
Banany można skropić sokiem z cytryny wtedy nie ściemnieją. Ja zapomniałam.

2 komentarze: