czwartek, 8 września 2016

Paprykowo - cukiniowy sos na zimę.

Taki sos warzywny warto przygotować i schować na zimę do spiżarni. Potem tylko odkręcamy słoiczek i mamy znakomitą bazę do pizzy, dodam, że sos jest bardzo gęsty. Można go również użyć do zapiekanek. Z przepisu wyszło mi 6 słoików po 200 ml. Do tego przepisu można użyć ulubionych przypraw, ja użyłam czubrycy czerwonej od RAFEX , która jest dość pikantna. Zapraszam:)





Składniki:

2 i pół kg czerwonej papryki
1 kg cukinii ( waga po obraniu i usunięciu pestek )
2 duże cebule
6 ząbków czosnku
8 łyżek oleju
2 łyżki octu 12 %
20 dag koncentratu pomidorowego
2 liście laurowe
2 kulki ziela angielskiego
1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
1 łyżeczka ostrej mielonej papryki
2 łyżeczki cukru
sól do smaku
ulubiona przyprawa według uznania ( u mnie czubryca czerwona  )

Wykonanie:

1.  Warzywa obieramy i myjemy, z cukinii i papryki usuwamy pestki. Następnie cebulę, czosnek i cukinię kroimy w kostkę, a paprykę kroimy w paski.

2.  W dużym garnku rozgrzewamy olej, najpierw wrzucamy cebulę i czosnek, chwile przesmażamy cały czas mieszając, uważamy, żeby za mocno nie przypiec, następnie wrzucamy cukinię i przesmażamy, cukinia powinna nam puścić wodę, wtedy wrzucamy paprykę i dusimy do miękkości warzyw i odparowania całego płynu. Oczywiście warzywa często mieszamy.

3.  Pod koniec duszenia dodajemy liście laurowe, ziele angielskie, ocet, koncentrat pomidorowy, cukier i papryki w proszku. Następnie dusimy jeszcze kilka minut przyprawiając do smaku solą i ulubioną przyprawą.

4. Gorący sos przekładamy do słoiczków, dobrze zakręcamy i pasteryzujemy około 10 minut od zagotowania. Następnie słoiki wyjmujemy, odstawiamy do góry dnem. Przykrywamy grubym ręcznikiem i odstawiamy do wystudzenia. Po tym czasie przenosimy do spiżarni.

Rady:
Z przepisu wyszło mi 6 słoików po 200 ml. Można użyć ulubionych przypraw, ja użyłam czubrycy czerwonej, która jest dość pikantna.

3 komentarze: