czwartek, 16 kwietnia 2020

Plecione bułki z mąką owsianą i sezamem

Pyszne bułeczki plecione. Z mąką owsianą i sezamem. Cudownie chrupią i pachną. Na śniadanie, kolację czy piknik. Do takich bułek wystarczy masełko i tak ja u mnie kubek pysznej kawy. Upieczcie takie bułki, będziecie zachwyceni.








Potrzebujemy:

Na ciasto:
5 dag świeżych drożdży
2 łyżeczki miodu prawdziwego
1 szklanka ciepłego mleka
1 szklanka mąki owsianej
2 szklanki mąki tortowej
4 łyżki stopionego masła lub margaryny
1 mała łyżeczka soli

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy
2 łyżki stopionego masła lub margaryny
tak około 2 łyżki sezamu


Wykonanie pysznych plecionych bułek:


1. Drożdże z miodem rozpuszczamy w ciepłym mleku. Obie mąki wsypujemy do miski, wlewamy mleko z drożdżami i miodem, mieszamy widelcem, nie zagniatamy, jeżeli będzie potrzeba to dolewamy ciepłego mleka, lub gdy ciasto będzie zbyt luźne dosypujemy odrobinę mąki tortowej. Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 30 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

2. Po tym czasie do ciasta dodajemy sól i stopione ciepłe masło lub margarynę i zagniatamy ciasto. Zagniatałam przez 10 minut. Następnie ciasto ponownie przykrywamy ściereczką i odstawiamy na kolejne 30 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

3. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 8 równych części. Każdą część na 3 części. Toczymy wałeczki i po trzy zaplatamy jak warkocze.

4. Bułeczki smarujemy stopionym masłem i posypujemy sezamem. Układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia. Odstawiamy na 10 minut w ciepłe miejsce, żeby troszkę podrosły.

5. Po tym czasie bułeczki pieczemy w temperaturze 180 stopni do ładnego zrumienienia się przez około 40-45 minut.

6. Bułeczki studzimy na kratce i podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Z przepisu wyszło mi 8 sporych bułek.

6 komentarzy: