środa, 28 kwietnia 2021

Drożdżowe ślimaczki na kremówce z suszoną figą

Na podwieczorek upiekłam pyszne drożdżówki. Upiekłam je śmietance kremówce. Nie dodawałam już do ciasta żadnego tłuszczu ponieważ śmietanka i tak jest tłusta. Drożdżówki długo zachowują świeżość. Upiekłam je w formie ślimaczków z dodatkiem suszonej figi. Pięknie wyglądają i pysznie smakują.





 


Potrzebujemy:


Na rozczyn:

330 ml śmietanki kremówki 30 %

2 łyżeczki cukru

5 dag świeżych drożdży


Na ciasto:

2 jajka

pół szklanki cukru

1 cukier waniliowy

3 szklanki mąki tortowej


Dodatkowo:

mąka pszenna do posypania stolnicy

15 dag suszonych fig od HELIO

 

 

Wykonanie pysznych ślimaczków drożdżowych:

 

1. Rozczyn: Kremówkę podgrzewamy, następnie w ciepłej rozpuszczamy drożdże i cukier. Przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce aż podwoi swoją objętość na około 20 minut.

2. Ciasto: Jajka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę. Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy utarte jajka i rozczyn, zagniatamy mięciutkie ciasto. Gdyby ciasto było zbyt luźne dosypujemy mąki. Ciasto zagniatamy przez kilka minut, aż będzie gładkie i ładnie będzie odchodziło od ręki. Następnie przykrywamy ściereczką i odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

3. Formowanie ślimaczków: Figi kroimy na małe kawałki. Wyrośnięte ciasto dzielimy na dwie części, każdą część wałkujemy osobno na prostokąt, posypujemy połową pokrojonych fig i zwijamy jak roladę, następnie kroimy w plastry, plastry lekko spłaszczamy i układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia. Zachowujemy odstępy ponieważ znacznie urosną.

4. Pieczenie: Ślimaczki pieczemy w temperaturze 180 stopni do ładnego zrumienienia się przez około 30 minut.

5. Podanie: Upieczone studzimy, najlepiej na metalowej kratce. Podajemy. Smacznego życzę.


Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Z tej receptury wyszło mi 24 sztuki.


A tutaj produkt którego użyłam do upieczenia tych pysznych drożdżowych ślimaczków:

 


 



8 komentarzy:

  1. Wyglądają apetycznie, ale nie wiem czy chciałoby mi się robić je samemu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam suszone figi, więc częstuję się bułeczką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładnie wyglądają te ślimaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ one urocze:) trudno się powstrzymać aby nie sięgnąć po jedną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nam bardzo smakowały, polecam upiec :)

      Usuń