poniedziałek, 8 lipca 2024

Pierogi z czereśniami

 Kto lubi pierogi na słodko? Ja uwielbiam polane roztopionym masłem i posypane cukrem. Jak dla mnie coś pysznego. Na obiad i na podwieczorek. U mnie z czereśniami. Bardzo polecam.






Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

2 szklanki mąki tortowej

pół małej łyżeczki soli

około pół szklanki ciepłej wody

2 łyżki oleju

1 jajko 


Dodatkowo:

czereśnie ( dowolna ilość )

masło do polania pierogów

cukier do posypania pierogów

mąka do posypania stolnicy


Wykonanie pysznych pierogów z czereśniami:


1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Wodę wlewamy stopniowo, jej ilość zależy od wilgotności mąki. Z ciasta formujemy kulę, przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy na około 15 minut żeby odpoczęło.

2. Formowanie pierogów: Czereśnie myjemy, osuszamy i usuwamy pestki, przekładamy na sito, żeby odciekły z soku. Ciasto wałkujemy na stolnicy oprószonej mąką, wykrawamy krążki, nakładamy czereśnie i dokładnie zlepiamy brzegi formując pierogi.

3. Gotowanie: Pierogi gotujemy w osolonej wodzie około 5 minut od wypłynięcia na powierzchnię, wyjmujemy łyżką cedzakową i odsączmy z wody na sicie. 

4. Podanie: Masło roztapiamy. Pierogi nakładamy na talerze, polewamy stopionym masłem i posypujemy cukrem. Podajemy. Smacznego życzę.

 

 

Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Z tej receptury wyszło mi 40 sztuk pierogów.

 


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz