niedziela, 10 lipca 2016

Torcik biszkoptowo - borówkowy.

Sezon borówkowy trwa w pełni, zapraszam więc na bardzo pyszny i bardzo lekki torcik. Puszyste biszkopty przełożyłam pysznym kremem z borówkami i lekką pianką. Idealny na podwieczorek lub nawet dla gości. Może nie wyszedł mi tak ładny jak sobie zaplanowałam, ale zapewniam, że jest bardzo pyszny. Wprost rozpływa się w ustach. Zapraszam.:)






Składniki:

Biszkopt kakaowy:
3 jajka
pół szklanki cukru
szczypta soli
200 ml mąki tortowej
2 łyżki kakao
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Biszkopt makowy:
3 jajka
pół szklanki cukru ( 125 ml )
szczypta soli
1 szklanka suchego zmielonego maku (250 ml )
2 małe płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
12 dag mąki tortowej

Krem:
20 dag masła
250 ml borówek ( u mnie leśne )
sok z cytryny według uznania
cukier puder do smaku ( ja dałam 4 łyżki )

Pianka:
2 szklanki śmietanki kremówki 30 %
2 galaretki malinowe
100 ml borówek ( u mnie leśne )
250 ml gorącej wody
ewentualnie cukier puder do smaku

Dodatkowo:
5 łyżek wiórek kokosowych



Wykonanie:
1. Biszkopt makowy: Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli, następnie stopniowo wsypujemy cukier i ubijamy do całkowitego rozpuszczenia się cukru. Dodajemy żółtka i chwilę ubijamy. Na koniec wsypujemy mąkę, proszek do pieczenia i mak, delikatnie mieszamy.
 Ciasto przekładamy do tortownicy o średnicy 23 cm wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze 170 stopni przez około 25 - 30 minut do zrumienienia. Ciasto sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczone. Upieczone studzimy i przekrawamy na dwa krążki.
W ten sam sposób wykonujemy biszkopt kakaowy.



2. Krem: Masło ucieramy na puszystą masę, dodajemy cukier puder i dalej ucieramy ( cukier dodajemy według uznania jak słodką chcemy mieć masę, ja dałam 4 łyżki ), następnie wsypujemy borówki ( wcześniej umyte i dokładnie osuszone ), następnie ucieramy aż borówki ładnie połączą się z krem, na koniec dodajemy sok z cytryny do smaku i dokładnie ucieramy. Jeżeli okaże się, że krem jest mało słodki można dodać jeszcze cukru pudru i dokładnie utrzeć.


3. Pianka: Galaretki dokładnie rozpuszczamy w gorącej wodzie i odstawiamy do lekkiego stężenia.
Borówki myjemy i dokładnie osuszamy, następnie miksujemy blenderem na gładki mus, powinno nam go wyjść około 100 ml.
Schłodzoną kremówkę ubijamy na sztywno, następnie dodajemy mus i lekko tężejącą galaretkę, dokładnie miksujemy, możemy według uznania dodać cukier puder do smaku jak lubimy bardziej słodkie ( ja nie dawałam ).


4. Przekładanie: Najpierw smarujemy makowy biszkopt kremem, na krem nakładamy porcje pianki, przekładamy biszkoptem kakaowym i tak postępujemy do wykończenia składników. Ostatnim składnikiem na torcie ma być pianka.


 5. Torcik wstawiamy do lodówki do stężenia. Najlepiej na całą noc.
Po tym czasie torcik posypujemy z wierzchu wiórkami kokosowymi. Kroimy i podajemy.


6. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz