niedziela, 28 stycznia 2024

Kruche cytrynowe ciasteczka z lemon curd

Jeszcze świąteczny przepis, który zaplątał mi się w kopiach roboczych. Pyszne cytrynowe ciasteczka i przyjemnie kwaśnym kremem maślanym z Lemon curdem. Lemon curd możecie przygotować według mojej lub własnej receptury. Ten cytrynowy krem jest bardzo kwaśny. Dodam, że ciasteczka im dłużej poleżą to bardziej zmiękną. Idealnie smakują z filiżanką aromatycznej kawy. Bardzo polecam. Upieczcie i dajcie znać czy smakowały. Udanych wypieków Wam życzę.

 

 


Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

2 szklanki mąki tortowej

20 dag masła lub margaryny

pół szklanki cukru pudru

2 żółtka

kilka łyżek soku z cytryny

skórka otarta z jednej cytryny

 

Na krem:

20 dag masła 82 % ( temperatura pokojowa )

2 łyżki cukru pudru ( przesianego ) 

dowolna ilość Lemon curdu ( link do mojego przepisu: KLIK  )


Dodatkowo:

mąka pszenna do posypania stolnicy

cukier puder do oprószenia ciasteczek

 


Wykonanie pysznych ciasteczek:



1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Formujemy kulę i chłodzimy w lodówce. Następnie na stolnicy oprószonej mąką wałkujemy i wycinamy ciasteczka dowolną foremką, u mnie okrągła foremka z ząbkami. 

2. Pieczenie: Ciasteczka układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze 180 stopni do zrumienienia przez około 10 minut. Czas pieczenia może być dłuższy lub krótszy zależy to od naszego piekarnika. Ciasteczka studzimy.

3. Krem: Miękkie masło ucieramy na puszystość, dodajemy cukier puder i ponownie ucieramy, następnie stopniowo dodajemy Lemon curd i ucieramy, dodajemy taką ilość jak bardzo kwaśny chcemy uzyskać krem.

4. Przekładanie: Ciasteczka przekładamy kremem i oprószamy cukrem pudem. Ja przekładałam za pomocą worka cukierniczego z ozdobną tylką.

5. Podajemy i smacznego życzę.

 

 

 Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml. 

Czas pieczenia może być dłuższy lub krótszy, zależy to od naszego piekarnika.

Mąkę i cukier puder zawsze przesiewam.

Lemon curd można zrobić według własnej receptury.

Masło i lemon powinny mieć jednakową temperaturę.

Ciasteczka im dłużej poleżą to bardziej zmiękną.

 


 

5 komentarzy: