poniedziałek, 15 stycznia 2024

Smalec z fasoli z kiełbasą, cebulką i jabłkiem

Aż dziwne, że nie zrobiłam wcześniej tego smalczyku z fasoli. Cudo. Pyszny z dodatkiem cebulki, kiełbasy i jabłka, do tego dużo majeranku. Smalczyk podałam ze świeżym własnoręcznie upieczonym chlebem i z kiszonym ogórkiem. Uwielbiam takie smaki. Kto nie robił to polecam, zapewniam, że będziecie zachwyceni tak jak ja. Pysznych inspiracji Wam życzę.

 



 

Potrzebujemy:

1 puszka białej fasoli

2 średnie cebule

10 dag dobrej jakościowo kiełbasy

1 jabłko

olej do smażenia

2 łyżeczki majeranku

pieprz czarny mielony do smaku

sól do smaku

na czubek łyżeczki cukru

pół łyżki sosu sojowego

2-3 łyżki zimnej wody 

 

 

Wykonanie pysznego smalcu z fasoli:

 

1. Cebulę, jabłko i kiełbasę obieramy i kroimy w małą kosteczkę. Na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy cebulę, smażymy do miękkości i zrumienienia. Następnie oprószamy solą i cukrem.

2. Do cebuli dodajemy kiełbasę i smażymy do zrumienienia się kiełbasy. Następnie dodajemy jabłko i smażymy często mieszając, aż jabłko się rozpadnie i skarmelizuje. Na koniec dodajemy pieprz do smaku i majeranem. Mieszamy i studzimy.

3. Fasolę odsączamy z puszki, płuczemy w zimnej wodzie i odsączamy. Następnie blendujemy na gładką masę dodając zimnej wody.

4. Do fasoli dodajemy sos sojowy i przestudzone składniki, dokładnie mieszamy. Ewentualnie przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy. Smacznego życzę.




3 komentarze:

  1. Iza to jest nas dwie. Ja też jeszcze tego na fasoli nie robiłam. Dziś u mnie taki tradcyjny na słoninie, ale muszę w końcu zrobić ten z fasoli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monia ja już zrobiłam 🙈 Teraz kolej na Ciebie ❤️

      Usuń
  2. Nie robiłam ale próbowałam i powiem szczerze, że bardzo mi smakował:)

    OdpowiedzUsuń