sobota, 8 stycznia 2022

Sernik na kruchym cieście z powidłem i bakaliami

Obłędny w smaku sernik. Kruche ciasto, powidło śliwkowe własnoręcznej roboty, bakalie i masa serowa. Delikatny, pyszny, najlepszy. Na podwieczorek, poczęstunek, na wszystkie święta i okazje. Sernik to ciasto które nigdy się nie nudzi. Zawsze smakuje. Ciągle wymyślam nowe wersje. I za każdym razem jest pysznie. Upieczcie taki sernik i dajcie znać czy smakowało.

 

 




Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

1 szklanka mąki tortowej

pół szklanki cukru pudru

1 jajko

15 dag masła lub margaryny

1 łyżeczka proszku do pieczenia

 

Na masę serową:

1 kg sera na sernik ( u mnie gotowy z wiadereczka )

1 niepełna szklanka cukru

1 cukier waniliowy

15 dag masła lub margaryny

5 jajek

2 budynie waniliowe ( bez cukru i na pół litra mleka każdy ) 


Dodatkowo:

1 słoiczek powidła śliwkowego

1 szklanka rodzynek

pół szklanki pestek słonecznika

10 dag płatków migdałowych

mąka pszenna do posypania stolnicy

 


Wykonanie pysznego sernika:


1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Chłodzimy w lodówce, a następnie wałkujemy na stolnicy oprószonej mąką, wałkujemy i wykładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia o wymiarach około 24 cm x 35 cm, nakłuwamy widelcem. Ciasto smarujemy powidłem i posypujemy równomiernie rodzynkami i słonecznikiem.

2. Masa serowa: Masło lub margarynę ucieramy z cukrami na puszystą masę, wbijamy stopniowo po jednym jajku i ucieramy, dodajemy budynie w proszku i ser i ponownie ucieramy.

3. Do pieczenia: Masę serową wykładamy równomiernie na ciasto i posypujemy płatkami migdałowymi.

4. Pieczenie: Sernik pieczemy w temperaturze 160 stopni do ładnego zrumienienia się przez około 70 minut. Upieczony studzimy. Ja studzę w piekarniku, a następnie zimny w lodówce.

5. Podanie: Gotowy sernik kroimy i podajemy. Smacznego życzę.



Moje rady:

Sernik można pokroić na około 30 porcji.

Ser użyłam z wiadereczka, ale inny trzeba zmielić co najmniej dwa razy.

Foremka o wymiarach około 24 cm x 35 cm.

Budynie bez cukru i na pół litra mleka każdy.

Szklanka o pojemności 250 ml.


5 komentarzy:

  1. Królowa Sernika- Iza Nasza! Kolejny cudny sernik Kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Monia :) Aż tak? Gdzie ja Królowa? Ale miło :) Dziękuję bardzo :)

      Usuń
  2. Taki serniczek z bakaliami i powidłem musi być pyszny! Moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń