czwartek, 9 lipca 2020

Truskawkowy dżem z białą czekoladą i kokosem

Kolejne słoiczki dżemu truskawkowego trafiły do mojej spiżarni. Tym razem z dodatkiem wiórek kokosowych i białej czekolady. Pyszna jest taka konfitura. Czy do naleśników, gofrów czy tak po prostu ze świeżą i chrupiącą bułeczką na śniadanie lub podwieczorek. Warto zrobić :)












Potrzebujemy:
1 kg świeżych truskawek
30 dag cukru
5 dag białej czekolady
8 łyżek wiórek kokosowych
1 żelfix 3:1

Wykonanie pysznego dżemu:

1. Truskawki myjemy, dokładnie osuszamy i usuwamy szypułki. Następnie przekładamy do garnka i rozgniatamy widelcem. Wsypujemy żelfix i dokładnie mieszamy. Zagotowujemy i wsypujemy cukier. Ponownie zagotowujemy i gotujemy 3 minuty.

2. Dżem zdejmujemy z ognia, delikatnie mieszamy do zaniku piany, następnie dodajemy białą czekoladę startą na tarce o dużych oczkach oraz wiórki kokosowe i dokładnie mieszamy.

3. Gotowy dżem przekładamy do czystych, wyparzonych  i suchych słoiczków, dokładnie zakręcamy. Słoiczki można odwrócić do góry dnem lub przykryć grubym ręcznikiem. Po wystudzeniu przenosimy do spiżarni.

Moje rady:
Truskawki wybieramy dobrej jakości, dojrzałe i bez zagnieceń.
Muszą być dokładnie osuszone.
Według żelfixu powinno być 35 dag cukru, ale odjęłam trochę ponieważ dodawałam czekoladę.
Z przepisu wyszło mi 5-6 słoiczków po 200 ml.

2 komentarze:

  1. Przepyszny jest taki domowy dżemik i jeszcze w dodatku z takimi dodatkami :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie ukrywam, że pyszne wyszedł :)

      Usuń