poniedziałek, 20 lipca 2020

Pierogi z kaszą gryczaną, serem białym i młodą cebulką

Do tej pory nie mogłam się przekonać do kaszy gryczanej, po prostu nie smakowała mi, aż do dzisiaj. Napiszę Wam, że pierogi z kaszą gryczaną białą to petarda, dodałam sera białego i młodej cebulki, farsz idealny, ciasto zagniotło mi się gładkie i elastyczne i przetestowałam nową foremkę do pierogów, wyszły mi ładne brzegi. Pierogi podałam udekorowane dużą ilością koperku i szczypiorku i oczywiście cebulki, takiej ładnie zrumienionej. Bardzo polecam Wam takie pierogi, zróbcie, będzie pysznie :)

Dzięki marce Kupiec pokochałam kaszę gryczaną, w pierogach oczywiście :)









Potrzebujemy:

Na ciasto:
3 szklanki mąki tortowej
1 łyżeczka soli
2 łyżki oleju
około 1 szklanka ciepłej wody

Farsz:
2 woreczki kaszy gryczanej białej ( łącznie 20 dag ) od Kupiec
10 dag sera białego półtłustego
2 młode średnie cebule
sól do smaku
pieprz czarny mielony do smaku
1 łyżeczka suszonego lubczyku
masło lub margaryna do smażenia

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy
2 młode średnie cebule
masło lub margaryna do smażenia
koperek świeży według uznania
szczypiorek świeży według uznania
sól do gotowania


Wykonanie pysznych pierogów z kaszą i serem:


1. Farsz: Kaszę gryczaną gotujemy w osolonej wodzie przez około 15 minut. Ugotowaną odsączamy dokładnie z wody, wysypujemy do miski z woreczków i studzimy. Cebulę obieramy, kroimy w kostkę i dusimy na niewielkiej ilości masła lub margaryny do miękkości i zrumienienia. Następnie dodajemy ją do kaszy, wkruszamy ser biały, dodajemy lubczyk, przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.

2. Ciasto: Z podanych składników stopniowo wlewając ciepłą wodę zagniatamy ciasto miękkie i elastyczne ciasto. Wodę wlewamy stopniowo, jej ilość zależy od wilgotności mąki. Następnie z ciasta formujemy kulę, przykrywamy ściereczką i odstawiamy przynajmniej na 15 minut, żeby odpoczęło.

3. Formowanie pierogów: Ciasto wałkujemy na stolnicy lekko posypanej mąką pszenną, wykrawamy krążki, na każdy nakładamy sporą porcję farszu, zlepiamy dokładnie brzegi.

4. Gotowanie: Następnie pierogi gotujemy w osolonej wodzie około 5 minut od wypłynięcia na powierzchnię, ugotowane odcedzamy.

5. Podanie: Cebulę obieramy, kroimy w kostkę i dusimy do miękkości i zrumienienia na małej ilości masła lub margaryny. Pierogi nakładamy na talerze, posypujemy posiekanym koperkiem i szczypiorkiem oraz usmażoną cebulką. Podajemy. Smacznego życzę.

Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Z przepisu wyjdzie nam około 60 sporych pierogów.

#kupiec #zdrowaradosczycia #ambasadorkupiec



6 komentarzy:

  1. fajne te pierogi; dawno żadnych nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na farsz. Nigdy takich nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam, ja robiłam pierwszy raz i jestem nimi zachwycona :)

      Usuń