czwartek, 12 listopada 2020

Sałatka z ryżu i kaszy, z jajkiem, ciecierzycą i kukurydzą

 Dzień Dobry w czwartek :)

 Tydzień temu dotarła do mnie spora paczka do marki KUPIEC . Znalazło się w niej aż 12 opakowań ryżu. Całkiem, całkiem spora ilość. Kurier miał co dźwigać. Od dzisiaj jako ambasador tej marki będę Wam podrzucać pyszne i zdrowe receptury z ryżem w roli głównej. Na pierwszy rzut idzie pyszna sałatka. Zapraszam. A poniżej na zdjęciu możecie zobaczyć pudło z ryżem, które otrzymałam.

Taka sałatka jest idealna na drugie śniadanie. Bardzo sycąca i prosta w wykonaniu. Wystarczy ugotować ziarna, dodać jajka i warzywa i wszystko razem wymieszać. Schłodzić przed podaniem. Sałatkę można podać ze świeżym, chrupiącym i zdrowym pieczywem. Można zapakować do pudełka śniadaniowego i zabrać do pracy czy szkoły. Sprawdzi się również jako lekkie danie obiadowe, ale polecam na drugie śniadanie. Zróbcie koniecznie. Będzie zdrowo, pysznie i kolorowo.

Do wykonania tej zdrowej i pysznej sałatki użyłam mieszanki ziaren Lunch mix, którą Wam bardzo polecam. Ja osobiście jestem nią bardzo zachwycona i na stałe zagościła w mojej kuchni. Miałem ją już przyjemność testować wcześniej. Otrzymałam ją od marki Kupiec .



 


Potrzebujemy:

2 woreczki mixu Lunch od Kupiec

4 jajka

pół puszki kukurydzy

pół słoika ciecierzycy

sól do smaku

pieprz czarny mielony do smaku

2 łyżki oleju

świeża natka pietruszki według uznania

sok z cytryny według uznania

 

Wykonanie pysznej sałatki:

 

1. Ziarna gotujemy według przepisu na opakowaniu, wysypujemy z woreczków do większej miski i dokładnie studzimy.

2. Kukurydzę i ciecierzycę odsączamy dokładnie z zalewy.

3. Jajka gotujemy na twardo, obieramy ze skorupek, studzimy i kroimy w większą kostkę.

4. Natkę pietruszki płuczemy i drobno kroimy.

5. Wszystkie składniki sałatki dokładnie ze sobą mieszamy, przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Wstawiamy do lodówki do schłodzenia i żeby składniki się przegryzły.

6. Gotową sałatkę podajemy. Smacznego życzę.

 

 

Moje rady:

Porcja dla 4 osób.

Przed podaniem sałatkę należy schłodzić. 

Użyłam gotowego mixu Lunch, w którego w skład wchodzą: ryż parboiled, kasza bulgur, kasza owsiana, ryż czerwony.

 

#ryż #ryz #zdrowaradosczycia #ambasadorkupiec #kupiec

2 komentarze: