niedziela, 22 grudnia 2019

Pierniczki w polewie czekoladowej z suszoną śliwką

Pierniczki, pierniczki, u mnie zawsze co roku. Nie wyobrażam sobie Świąt bez domowych pierniczków. Mam sprawdzoną recepturę z której korzystam od lat. Zawsze królują u mnie takie udekorowane lukrem, ale w tym roku pokusiłam się na takie nadziewane, użyłam suszonej śliwki, którą otrzymałam od HELIO w ramach świątecznej współpracy. Śliwka suszona jest pyszna, słodka, idealna do pierniczków, które dodatkowo posmarowałam domowa polewą czekoladową. Zróbcie takie pierniczki. Naprawdę warto. Słodkich wypieków :)










Potrzebujemy:

Na ciasto:
50 dag mąki tortowej
2 jajka
pół szklanki cukru
pół szklanki oleju
1 łyżka ciemnego kakao
1 łyżka masła lub margaryny ( najlepiej masła )
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 przyprawa do piernika
1 szklanka miodu prawdziwego ( miód koniecznie prawdziwy )

Na polewę:
3 łyżki cukru
3 łyżki kakao
3 łyżki masła lub margaryny
odrobina gorącej wody


Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy
150 g  śliwek suszonych HELIO



Wykonanie pysznych nadziewanych pierniczków:


1. Ciasto: Miód, cukier, masło, kakao i przyprawę do piernika przekładamy do garnka, zagotowujemy i studzimy. Do mąki dodajemy jajka, sodę, olej i wystudzone składniki, następnie zagniatamy ciasto. Ciasto wkładamy do lodówki na 2 godziny.


2. Formowanie pierniczków: Ciasto wałkujemy na stolnicy lekko posypanej mąką pszenną, układamy śliwkę suszoną.



3. Formowanie pierniczków: Następnie przykładamy rozwałkowanym ciastem i foremką w kształcie serduszka wycinamy pierniczek.


4. Do pieczenia: Tak wykonane pierniczki układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia.


5. Pieczenie: Pierniczki pieczemy do zrumienienia w temperaturze 180 stopni przez około 20 minut. Uważamy, żeby nie przypiec za mocno, bo będą gorzkie. Upieczone studzimy.


 6. Dekorowanie polewą: Cukier i kakao przekładamy do garnka, dodajemy gorącej wody i mieszamy, tak żeby powstała gęsta papka. Dodajemy masło lub margarynę, gotujemy na małym ogniu cały czas mieszając. Polewę zdejmujemy z ognia i mieszamy aż będzie gęsta i szklista. Następnie smarujemy nią z wierzchu pierniczki i odstawiamy do zastygnięcia polewy.


7. Podanie: Gotowe pierniczki podajemy. Smacznego.


Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Z przepisu wyszło mi około 36 pierniczków.


A tutaj produkt, którego użyłam do upieczenia tych pysznych pierniczków:






 


4 komentarze: