niedziela, 29 grudnia 2019

Cynamonowo-pomarańczowe ciasto świąteczne

Dzień Dobry w niedzielę :) 
Dzisiaj częstuję ciastem, które jest niezwykle pyszne i proste w wykonaniu. Idealne na świąteczny stół czy podwieczorek. Pachnie cynamonem i pomarańczą. Te zapachy kojarzą mi się ze świętami. Napiszę Wam, że kupiłam ciekawą formę do pieczenia, ciasto wyjęte z niej ma bardzo ciekawy kształt. Trochę się bałam, że zepsuję składniki, ponieważ ciasto dość długo się piekło, ale na szczęście jest i upieczone, a nie surowe. Zobaczcie jak pięknie wyrosło. Jestem taka dumna. Mam już nawet kilka pomysłów na tę formę. A tymczasem życzę Wam miłego dnia i zapraszam do częstowania się moim ciastem. Poniżej w etapach znajdziecie zdjęcia jak wygląda ta forma :)








Potrzebujemy:

Na ciasto:
15 dag masła lub margaryny
niepełna szklanka cukru
3 jajka
1 cukier waniliowy
2 szklanki mąki tortowej
2 łyżki mąki krupczatki
2 łyżeczki mielonego cynamonu
2 łyżeczki ekstraktu pomarańczowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
sok wyciśnięty z połowy pomarańczy

Dodatkowo:
masło lub margaryna do posmarowania foremki
bułka tarta do oprószenia foremki


Wykonanie pysznego ciasta świątecznego:


1. Masło lub margarynę ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, następnie wbijamy stopniowo po jednym jajku i ucieramy, następnie wsypujemy obie mąki, dodajemy proszek do pieczenia, cynamon, ekstrakt pomarańczowy i sok i dokładnie ucieramy.


2. Ciasto przekładamy do formy wcześniej posmarowanej masłem lub margaryną i oprószonej bułką tartą, ja piekłam w formie ceramicznej, ale ciasto można upiec w keksówce, formie do babki czy tortownicy.


3. Ciasto pieczemy w temperaturze 180 stopni do zrumienienia i suchego patyczka, ja swoje ciasto piekłam 70 minut, ale myślę, że w innych foremkach będzie piekło się krócej.


4. Upieczone ciasto lekko studzimy i wyjmujemy z formy.


 5. Kroimy i podajemy.


Moje rady: 
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Ciasto można pokroić na około 8 sporych porcji.

3 komentarze: