niedziela, 8 października 2023

Zupa krem z dyni z maślanymi grzankami

Jesień to czas na pyszne zupy, takie sycące i rozgrzewające. Uwielbiam kuchnię za jej sezonowość. A teraz jest właśnie sezon na dynię. Polecam Wam taką pyszna zupę. Pachnie i smakuje obłędnie. Podałam ją z grzankami z domowej bułki i prażonymi pestkami słonecznika. Musicie mi uwierzyć wyszło pysznie. Korzystajcie z sezonowych przepisów. Pysznych inspiracji Wam życzę.

 

 



Potrzebujemy:

 

 Na zupę:

2 marchewki

1 pietruszka

1 cebula

2 ząbki czosnku

około 50 dag dyni ( waga już po obraniu i oczyszczeniu )

1 łyżka masła do smażenia

około 15 dag sera sałatkowo-kanapkowego

sól do smaku

bulion według uznania ( ja dałam warzywny )

pieprz czarny mielony do smaku

natka pietruszki suszona

imbir mielony według uznania

gałka muszkatołowa mielona według uznania


Dodatkowo:

ulubiona bułka ( u mnie domowa, może być również bagietka )

suszona natka pietruszki

masło do smarowania

pestki słonecznika ( według uznania ) 




Wykonanie pysznej zupy:

 

1. Warzywa obieramy, myjemy i osuszamy, kroimy na małe kawałki. W garnku rozgrzewamy masło, wrzucamy warzywa i chwilę przesmażamy cały czas mieszając. Warzywa mają się tylko zaszklić, nie rumienimy ich mocno. Następnie wlewamy bulion i gotujemy do miękkości. 

2. Do miękkich warzyw dajemy serek i blendujemy na gładki krem. Przyprawiamy do smaku. Ilość bulionu zależy jak gęstą chcemy mieć zupę.

3. Bułkę kroimy w plasterki, smarujemy cieniutko masłem i oprószamy natką pietruszki, układamy na blaszce, obok grzanek rozsypujemy pestki słonecznika. Wystawiamy do gorącego piekarnika do zrumienienia się grzanek i pestek słonecznika.

4. Na talerze nakładamy porcje zupy, grzanek i pestek słonecznika. Podajemy. Smacznego życzę.

 


 

Moje rady: 

Z tej receptury wyszło mi 4 porcje zupy.

Użyłam dyni hokkaido.

Użyłam serka kanapkowo-sałatkowego, to ten słony serek w kostce.

 




4 komentarze:

  1. Zabieram miseczkę zupy,bo u nas tylko ja dyniową jem i dla jednej osoby nie warto gotować 😉

    OdpowiedzUsuń