niedziela, 24 kwietnia 2022

Twarożek z czosnkiem niedźwiedzim i jajkiem

Na śniadanie czy kolację polecam pyszną serową pastę z dodatkiem jajka gotowanego na twardo i z czosnkiem niedźwiedzim. Czosnek niedźwiedzi jest bardzo zdrowy i ma obłędny zapach, wystarczy tylko poruszyć jego liście, a już pachnie. Ja swój mam od koleżanki z pracy, już posadzony w ogródku i mam nadzieję, że będzie mi pięknie rósł. Dodam, że jadłam go pierwszy raz, ale już mam na niego wiele pomysłów. Zaczęłam od pasty serowej. Podałam ją na świeżo upieczonej bułeczce, takiej domowej. Wyszło prosto, ale pysznie.

 



 

 Potrzebujemy:

15 dag sera białego ( u mnie chudy )

2-3 łyżki śmietany 18 %

2 jajka ugotowane na twardo

kilka liści czosnku niedźwiedziego

sól do smaku 


 

Wykonanie pysznego twarożku:

 

1. Ser biały rozcieramy widelcem ze śmietaną. Jajka kroimy w małą kostkę. Liście czosnku myjemy i osuszamy, a następnie drobno siekamy. Do serka dodajemy jajka i czosnek, solimy do smaku i dokładnie mieszamy.

2. Podajemy od razu lub schłodzone z lodówki.

 


Moje rady:

Porcja dla 2-4 osób.

Dodajemy dowolną ilość liści czosnku niedźwiedziego, ja dałam 4 spore liście.




2 komentarze: