niedziela, 10 kwietnia 2022

Puszyste racuszki na sodzie z jabłkiem

Pyszne racuszki na sodzie i proszku do pieczenia, bardzo puszyste i pyszne. Zamiast cukru użyłam miodu, który jest lekko wyczuwalny w smaku. Pachnące jabłkiem. Idealne na podwieczorek. Proste w wykonaniu i dość szybkie, ponieważ ciasto nie musi wyrastać. Dodam, że moje racuszki nie piły tłuszczu. Zróbcie takie.

Przepis zaczerpnęłam z bloga: https://ania-gotuje.pl/

A tutaj link do przepisu z którego korzystałam: https://ania-gotuje.pl/przepis/puszyste-racuchy-z-jablkami-bez-drozdzy/

Miodu użyłam od pasieki Miodowe Wzgórze Jak ktoś ma ochotę na pyszny i zdrowy miód to zachęcam do odwiedzenia sklepu z miodami


 


 

Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

1 szklanka mąki tortowej

pół szklanki mleka 

2 jajka

1 cukier waniliowy

2 łyżki miodu prawdziwego od Pasieka Miodowe Wzgórze

na czubek łyżeczki sody oczyszczonej

1 mała łyżeczka proszku do pieczenia

 

Dodatkowo:

1 duże jabłko

olej do smażenia

 

 

Wykonanie pysznych racuszków:

 

1. Żółtka ucieramy z miodem i cukrem waniliowym na puszystość. Białka ubijamy na sztywną pianę. Do żółtek wlewamy mleko i miksujemy, następnie wsypujemy mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i sodą, miksujemy, dodajemy pianę z białek i delikatnie mieszamy. Jabłko obieramy i kroimy w cieniutkie półplasterki lub nawet na mniejsze kawałki, dodajemy do ciasta i ponownie delikatnie mieszamy.

2. Na patelnie rozgrzewamy olej, kładziemy po sporej łyżce ciasta i smażymy racuszki po kilka chwil z każdej strony, do ładnego zrumienienia się. Usmażone osączamy z nadmiaru tłuszczu na papierowym ręczniku.

3. Gotowe podajemy. Smacznego życzę.

 


Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Racuszki można oprószyć cukrem pudrem.

Z tej receptury wychodzi około 12 sztuk racuszków.

 

 

  Użyłam miodów od Pasieka Miodowe Wzgórze

 


 

 


 

2 komentarze:

  1. Placuszki z jabłkami to moje ulubione, idealne na podwieczorek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Cieszę się :) Ja też lubię od czasu do czasu :)

      Usuń