piątek, 19 lutego 2021

Ciasto z białek z czekoladą i skórką pomarańczową

Pyszne i proste ciasto upieczone z białek, które pozostały mi po smażeniu pączków. Ciasto które zawsze się udaje i zostaje zjedzone do ostatniego okruszka. Wzbogacone czekoladą i skórką pomarańczową. Pachnie obłędnie. Upieczcie.

 



 

Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

6 białek

1 cukier waniliowe

2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 niepełna szklanka cukru

3 szklanki mąki tortowej

pół szklanki ciepłego mleka

25 dag masła lub margaryny

 

Dodatkowo:

10 dag czekolady mlecznej

10 dag skórki pomarańczowej kandyzowanej


Wykonanie pysznego ciasta:


1. Czekoladę kroimy na małe kawałki. Masło lub margarynę przekładamy do garnka, roztapiamy i lekko studzimy. 

2. Zimne białka, najlepiej prosto z lodówki ubijamy na sztywną pianę, następnie stopniowo wsypujemy cukier i cukier waniliowy, miksujemy do dokładnego rozpuszczenia się cukrów. Następnie wsypujemy mąkę tortową i proszek do pieczenia, wlewamy ciepłe mleko i roztopione masło lub margarynę. Całość miksujemy do dokładnego połączenia się składników.

3. Do ciasta dodajemy czekoladę pokrojoną w kostkę i skórkę pomarańczową, dokładnie mieszamy za pomocą łyżki.

4. Tak wykonane ciasto przekładamy do foremki keksówki o wymiarach około 7 cm x 30 cm x 8 cm wyłożonej papierem do pieczenia.

5.  Ciasto z białek pieczemy w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180 stopni przez 45-50 minut w zależności od piekarnika, do ładnego zrumienienia się i suchego patyczka. Upieczone dokładnie studzimy. Studzę na metalowej kratce.

6. Kroimy i podajemy. Smacznego.


Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Foremka keksówka o wymiarach około 7 cm x 30 cm x 8 cm.

Ciasto można pokroić na około 16 porcji.

12 komentarzy:

  1. Ciasta z białek nigdy nie robiłam. A Twoje kusi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na wykorzystanie białek - ja zwykle robiłam z nich tylko bezy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam takie ciasto. Można dodać ulubione dodatki :)

      Usuń
  3. Ale kusisz! A ja postanowiłam sobie do świąt zero słodkiego .... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko tak bez słodkiego, powodzenia :) Mam nadzieję, że wytrwasz :)

      Usuń
  4. Ale to pysznie wygląda! :D
    Pozdrawiam, Werka

    OdpowiedzUsuń
  5. Smaczny sposób na wykorzystanie białek. 😊😋

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, u mnie nic się nie może zmarnować, białka zawsze lądują w ciastach :)

      Usuń