czwartek, 4 lutego 2021

Chrupiące bagietki z makiem

Pewnie nic nowego nie napiszę, ale domowe pieczywo jest najlepsze. A moje bagietki wyszły idealne, obłędne w smaku i pachnące. Wyszły bardzo chrupiące. Polecam bagietki po upieczeniu studzić na metalowej kratce. Zrobiłam je bardzo długie i cienkie, na takich mi zależało. Chętni? Zapisujcie przepis i odpalajcie piekarniki :) Udanego pieczenia :)

 





Potrzebujemy:

 

Na ciasto:

5 dag świeżych drożdży

2 łyżeczki cukru

1 szklanka ciepłego mleka

3 szklanki mąki tortowej

4 łyżki oleju

1 mała łyżeczka soli

 

Dodatkowo:

mąka pszenna do posypania stolnicy

1 jajko

mak sypki ( 2-3 łyżki ) 

masło lub margaryna do posmarowania blaszek

 

 

Wykonanie pysznych bagietek: 


1. Mąkę wsypujemy do miski. Drożdże rozpuszczamy z cukrem w ciepłym mleku. Wlewamy do mąki i mieszamy widelcem, nie zagniatamy ciasta. Gdyby ciasto były zbyt zbite dolewamy ciepłego mleka, a zbyt luźne to dosypujemy mąki. Ilość mleka zależy o wilgotności mąki. Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 30 minut.

2. Po tym czasie do ciasta dodajemy sól i olej. Zagniatamy przez kilka minut na stolnicy posypanej mąką. Ciasto powinno być sprężyste i ładnie odchodzić od ręki. Ponownie przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na kolejne pół godziny.

3. Po tym czasie wyrośnięte ciasto dzielimy na osiem części. Z każdej formujemy podłużną bagietkę i układamy na blaszkach posmarowanych cieniutko masłem lub margaryną. Ja formowałam długie cienkie bagietki, bo na takich mi zależało, ale można zrobić grubsze i krótsze. Następnie bagietki nacinamy ostrym nożem, smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy obficie makiem.

4. Pieczemy od razu w nagrzanym piekarniku w temperaturze 180 stopni do ładnego zrumienienia się przez około 30 minut.

5. Upieczone studzimy, najlepiej na metalowej kratce. Podajemy. Smacznego życzę.

 

Moje rady:

Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.

Z przepisu wychodzi 8 sztuk bagietek.

 

11 komentarzy: