niedziela, 27 marca 2022

Zapiekany ryż z jabłkami z polewą jogurtową

Ryż z jabłkami i mnóstwem cynamonu to pyszna i bardzo sycąca propozycja na podwieczorek lub słodki obiad. Całość posłodziłam miodem prawdziwym i oprószyłam mnóstwem pachnącego cynamonu. Wyszło pysznie. Taki ryż najlepiej podawać na gorąco zaraz po upieczeniu, ale smakuje również na zimno. Jest to dość tania propozycja na obiad i bardzo podzielna. Taki ryż to wspomnienie z dzieciństwa, gdy często na piątkowy obiad przygotowywany był właśnie taki ryż. Najczęściej używane były jabłka z własnego ogrodu, pachnące obłędnie. Macie takie wspomnienia?

Przepis zaczerpnęłam z bloga https://ania-gotuje.pl/ Ponieważ był dla mnie inspiracją to wprowadziłam własne małe zmiany. Do posłodzenia nie użyłam cukru tylko miodu, a zamiast śmietany dałam jogurtu naturalnego typu greckiego. Polecam dla wielbicieli zapiekanego ryżu z jabłkiem.

Miodu użyłam od pasieki Miodowe Wzgórze Jak ktoś ma ochotę na pyszny i zdrowy miód to zachęcam do odwiedzenia sklepu z miodami

 








Potrzebujemy:

30 dag białego ryżu

mleko

woda

szczypta soli

miód prawdziwy do smaku od Pasieka Miodowe Wzgórze

2 łyżeczki masła 82 %

cynamon mielony według uznania

około 1 kg jabłek

20 dag jogurtu naturalnego typu greckiego

1 cukier waniliowy 

 



Wykonane pysznego ryżu zapiekanego:

 

1. Do garnka wlewamy mleko i wodę, w proporcji pół na pół. Zagotowujemy. Wsypujemy ryż i sól. Następnie ryż gotujemy do miękkości i wchłonięcia całego płynu. Mieszamy bardzo często, a pod koniec gotowania to już cały czas, żeby ryż nie przywarł do garnka. W miarę ubywania płynu, a ryż będzie twardy to dolewamy stopniowo mleka i wody. Do ugotowanego miękkiego ryżu dodajemy miód prawdziwy do smaku. Dokładnie mieszamy.

2. Jabłka myjemy i osuszamy, następnie obieramy, usuwamy gniazda nasienne i ścieramy na tarce o dużych oczkach, przekładamy do garnka, podlewamy małą ilością gorącej wody, dodajemy łyżeczkę masła i dusimy do miękkości. Jabłka powinny się trochę rozgotować. Do miękkich jabłek dodajemy miód do smaku.

3. Formę do zapiekania smarujemy dokładnie masłem. Na dno wykładamy połowę ugotowanego ryżu, następnie jabłka, oprószamy cukrem waniliowym i według uznania mielonym cynamonem, nakładamy drugą połowę ryżu, a wierzch smarujemy jogurtem naturalnym, jak ktoś chce to może jogurt wymieszać z miodem, wtedy po zapieczeniu polewa będzie słodka. Ryż zapiekamy w piekarniku w temperaturze 180 stopni przez około 30 minut.

4. Gotowy ryż kroimy i podajemy. Smacznego życzę.

 


Moje rady:

Z tej receptury wychodzi 4 większe porcje lub 8 mniejszych.

Podajemy na gorąco, ale tak wykonany ryż smakuje również na zimno.

Można odgrzewać.

Miodu dodajemy według uznania, najlepiej użyć prawdziwego ze sprawdzonej pasieki.

 


Użyłam miodów od Pasieka Miodowe Wzgórze

 



3 komentarze: