środa, 12 lutego 2020

Ciasteczka ,,gęsie łapki''

Pyszne ciasteczka, przepis zaczerpnęłam z internetu, ale ciasto wzbogaciłam o cukier waniliowy i sok z pomarańczy. Kto nie piekł takich ciasteczek to bardzo polecam. Idealne na podwieczorek czy poczęstunek dla gości. Można podać z kubkiem mleka, kawy czy herbaty. Proste w wykonaniu, a niezwykle pyszne. Najlepsza jest ta skorupka z cukru. Z tego przepisu wyszło mi dwie spore blaszki. Upieczcie koniecznie. Udanych wypieków :)









Potrzebujemy:


Na ciasto:
2 szklanki mąki tortowej
20 dag masła lub margaryny
2 żółtka
20 dag białego sera półtłustego
1 cukier waniliowy
2 łyżki soku z pomarańczy

Dodatkowo:
mąka do podsypania stolnicy
około pół szklanki cukru


Wykonanie pysznych ciastek:


1. Do miski wsypujemy mąką i cukier waniliowy, wkruszamy ser, ser można zmielić. Ja nie mieliłam, bardzo ładnie połączył mi się z ciastem. Następnie dodajemy żółtka, sok z pomarańczy i masło lub margarynę. Zagniatamy ciasto.

2. Ciasto wałkujemy na stolnicy, lekko posypanej mąką, ale tak tylko odrobinę, bo do ciasta będzie musiał przykleić się cukier. Wałkujemy bardzo cieniutko, następnie wykrawamy o dowolnej średnicy krążki, u mnie średnica 9 cm. Każdy krążek obtaczamy z dwóch stron w cukrze, lekko dociskamy cukier, następnie krążek składamy na pół i jeszcze raz na pół. Lekko dociskamy takie złożone.

3. Tak wykonane układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia i pieczemy do ładnego zrumienienia się przez około 25 minut w temperaturze 180 stopni.

4. Upieczone studzimy i podajemy. Smacznego życzę.

Moje rady:
Szklanka o pojemności 250 ml.
Średnica wykrawanych krążków to 9 cm.
Z przepisu wyszło mi dwie spore blaszki ciasteczek.
Ser biały można zmielić.

8 komentarzy: