wtorek, 19 marca 2019

Naleśniki na soku pomarańczowym z serkiem i kolorowymi cukierkami

Witam Wa cieplutko :)

Dzisiaj przychodzę do Was z przepysznymi naleśnikami. Wyjątkowymi, bo przygotowanymi na wspólny rodzinny podwieczorek. Warto łapać takie wspólne chwile gdy wszyscy najczęściej są zabiegani i zajęci. Postanowiłam od czasu do czasu po rozpieszczać najbliższych słodkimi podwieczorkami. Uwierzcie mi byli zachwyceni. Przy takim posiłku warto zadbać o to, żeby to co na talerzu było ładnie i apetycznie podane, również stół powinien być ładnie udekorowany i kolorowy. Obowiązkowo u mnie świeże kwiaty, wprowadzają wiosenny klimat i tęsknotę za ciepłą wiosną, nadają też kuchni przytulności. A wracając do naleśników przygotowałam je na soku pomarańczowym, ależ pachniało w domu jak je smażyłam, nie mogliśmy się doczekać kiedy będą gotowe. Naleśniki są trochę kwaśne, bo wykonane na soku pomarańczowym, ale słodki serek i cukierki sprawiają, że są mniej kwaśne. Polecam spróbować takich naleśników, pachnących, cieniutkich, delikatnych i z chrupiącymi brzegami. Dodam, że naleśniki na soku są lekki i nie zapychają tak jak ten na mleku. Koniecznie spiszcie recepturę. Warto. Słodkich inspiracji Wam życzę :)












Potrzebujemy:


Na ciasto:
półtorej szklanki soku pomarańczowego 100 % pomarańcza
półtorej szklanki mąki tortowej
1 jajko
2 żółtka
2 łyżki cukru
1 cukier waniliowy ( najlepiej z prawdziwą wanilią )
1 budyń waniliowy ( bez cukru i na pół litra mleka )
szczypta proszku do pieczenia

Na nadzienie:
40 dag serka waniliowego
garść kolorowych cukierków ( u mnie czekoladowe w kolorowym lukrze )

Dodatkowo:
olej do smażenia



Wykonanie pysznych naleśników:



1. Ciasto: Z podanych składników miksujemy gładkie bez grudek ciasto. Odstawiamy na pół godziny żeby odpoczęło.


2. Smażenie: Po tym czasie na patelni rozgrzewamy olej i smażymy cieniutkie naleśniki do zrumienienia z obu stron.


3. Składanie: Naleśniki smarujemy serkiem, składamy w trójkąty.


4. Podanie: Naleśniki posypujemy kolorowymi cukierkami. Cukierki można pokruszyć. Podajemy i smacznego życzę.



Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Patelnia o średnicy około 18 cm.
Z przepisu wychodzi około 12 cieniutkich naleśników.
Cukierki to tak zwane lentylki.

4 komentarze: