poniedziałek, 14 września 2020

Buraczki w zalewie octowej

W tym roku w moim ogródku miałam sporo małych buraczków. Postanowiłam, więc zamknąć je w słoiku. Będą w sam raz na zimę. Podam je jako dodatek do obiadu, takie całe malutkie lub do sałatek, utarte lub pokrojone. Jak macie małe buraczki to polecam Wam moją recepturę. Zróbcie.







Potrzebujemy:

Na zalewę:
pół szklanki octu 10 %
3 szklanki wody
6 łyżeczek cukru
5 łyżeczek soli
kilka liści laurowych
kilka ziaren ziela angielskiego

Dodatkowo:
około 2 kg małych buraczków ćwikłowych


Wykonanie pysznych buraczków w zalewie:


1. Składniki zalewy przekładamy do garnka. Zagotowujemy i studzimy.

2. Buraczki dokładnie myjemy, przekładamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy do miękkości. Ugotowane obieramy i wkładamy do słoików.

3. Następnie zalewamy je zimną zalewą i dokładnie zakręcamy. Pasteryzujemy około 10 minut na małym ogniu od zagotowania. Słoiki studzimy i przenosimy do spiżarni.

Moje rady:
Słoiki i zakrętki powinny być dokładnie umyte, wyparzone i osuszone.
Po pasteryzacji można słoiki obrócić do góry dnem.
Z tej porcji wyszło mi 5 takich słoików jak na zdjęciu, pojemność około 400 ml.


4 komentarze: