czwartek, 18 kwietnia 2019

Kruchy mazurek z kajmakiem i kolorowymi cukierkami.

Wpadłam na pomysł, żeby mazurek przygotować w kształcie torciku. Kruche blaty przełożyłam bardzo słodką masą kajmakową. Wierzch udekorowałam bitą śmietanką i kolorowymi cukierkami. Wyszło pysznie i kolorowo. Taki mazurek jest idealny na świąteczny stół. Można nim zaskoczyć gości. Prosty w wykonaniu, więc uda się każdemu. Upieczcie koniecznie, a ja udanych wypieków Wam życzę.









Potrzebujemy:

Na ciasto:
2 szklanki mąki tortowej
pół szklanki cukru pudru
2 żółtka
20 dag masła lub margaryny

Na krem:
125 ml zimnego mleka
1 śmietana typu ,,śnieżka''

Dodatkowo:
puszka masy kajmakowej ( 40 dag )
mąka pszenna do posypania stolnicy
pół szklanki kolorowych cukierków ( u mnie orzeszki w cukrowej polewie )


Wykonanie pysznego mazurka wielkanocnego:



1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto, formujemy kulę chłodzimy w lodówce około pół godziny. Następnie dzielimy na cztery równe części.


2. Wałkowanie: Następnie każdą część ciasta wałkujemy na stolnicy lekko posypanej mąką pszenną i wykładamy do tortownicy o średnicy 18 cm, nakłuwamy widelcem.


3. Pieczenie: Kruche krążki pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 20 minut do zrumienienia. Upieczone dokładnie studzimy.


4. Przekładanie: Kruche ciasta przekładamy masą kajmakową smarując również wierzch ciasta.


5. Dekoracja: Następnie śmietanę typu ,, śnieżka '' ubijamy z zimnym mlekiem na puszystość, przekładamy do rękawa cukierniczego z ozdobną ,,tylką'' i dekorujemy mazurek według uznania. Dekorujemy również kolorowymi cukierkami.


6. Podanie: Mazurek odstawiamy na chwilę do stężenia. Następnie kroimy i podajemy. Smacznego.



Moje rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Tortownica o średnicy 18 cm.
Zamiast ,, śnieżki '' można ubić śmietankę kremówkę 30 % z cukrem pudrem do smaku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz