wtorek, 20 lutego 2018

Kasza manna z masłem orzechowym, miodem i herbatnikami.

Dzisiaj mam dla Was kolejny przepis na kaszę mannę z masłem orzechowym. Pokochałam to połączenie. I już mam kilka nowych pomysłów. A jak jest u Was? Lubicie kaszę mannę? Co pysznego z niej przygotowujecie? Napiszcie koniecznie. Moją kaszę można podać na słodkie śniadanie, deser czy podwieczorek. Spróbujcie koniecznie. Zapraszam :)








Składniki:

Na kaszę:
3 szklanki mleka
6 lekko kopiastych łyżek kaszy manny
4-5 łyżek masła orzechowego
2 kopiaste łyżki miodu prawdziwego

Dodatkowo:
5 dag orzeszków ziemnych
kilka sztuk herbatników maślanych
1 mały banan
sok z cytryny
miód prawdziwy według uznania

Wykonanie:

1. Mleko wlewamy do garnka i zagotowujemy, wsypujemy kaszę mannę i energicznie mieszamy, żeby nie było grudek. Gotujemy na małym ogniu do zgęstnienia cały czas kaszę mieszając. Gęstą kaszę zdejmujemy z ognia i lekko studzimy. Następnie do jeszcze ciepłej dodajemy miód prawdziwy i masło orzechowe, następnie mieszamy do dokładnego połączenia się składników.

2. Tak wykonaną kaszę przekładamy do trzech miseczek.

3. Orzechy drobno siekamy i rumienimy lekko na suchej i gorącej patelni. Banany kroimy w grube plasterki i skrapiamy sokiem z cytryny. Herbatniki drobno kruszymy

3. Na kaszę wsypujemy herbatniki, układamy banany, posypujemy orzeszkami i polewamy miodem.

4. Tak wykonana kasza jest gotowa do podania. Podajemy na ciepło lub na zimno.

5. Smacznego życzę.

Rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.
Z przepisu wychodzi 3 spore porcje lub 4 mniejsze.



5 komentarzy: