poniedziałek, 21 grudnia 2015

Ucierany makowiec z jabłkami.

Ten makowiec piekłam pierwszy raz,przepis znalazłam w starym zeszycie.Wyszedł bardzo mięciutki i wilgotny.Od dzisiaj mój ulubiony.Zapraszam:)




Składniki:
Ciasto:
 1 szklanka cukru pudru
15 dag masła lub margaryny
6 jajek
6 łyżek kaszy manny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
20 dag zmielonego suchego maku
40 dag jabłek

Polewa:
3 łyżki cukru
3 łyżki kakao
3 łyżki masła lub margaryny
odrobina gorącej wody

Dowolna dekoracja:
wiórki kokosowe
cukrowa posypka
kandyzowane owoce

Wykonanie:
1. Masło ucieramy z cukrem pudrem na puszystą masę.Stopniowo wbijamy po jednym żółtku i ucieramy.
2. Następnie dodajemy mak,proszek do pieczenia i kaszę mannę.Ucieramy.
3. Jabłka obieramy,usuwamy gniazda nasienne i ścieramy na tarce o dużych oczkach.Dodajemy do masy i dokładnie ucieramy.
4.Białka ubijamy na sztywno,delikatnie mieszamy z ciastem.
5.Ciasto przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia,o wymiarach 24 cm x 35 cm.
6.Pieczemy około 40 minut w temperaturze 180 stopni.Studzimy i wyjmujemy z blaszki.
7. Kakao mieszamy z cukrem i odrobiną gorącej wody tak żeby powstała gęsta papka.Dodajemy masło i chwilę gotujemy na mały ogniu,aż składniki się rozpuszczą cały czas mieszając.Zdejmujemy z ognia i mieszamy aż składniki się połączą a polewa będzie szklista i gęsta.
8. Polewę smarujemy na cieście i dowolnie dekorujemy.Odstawiamy do zastygnięcia.
9.Smacznego.

Rady:
 Ja kupiłam gotowy zmielony suchy mak.

5 komentarzy: