piątek, 18 grudnia 2015

Piernikowe kruche ciasteczka z nutką kardamonu.

Pyszne i pachnące,idealnie kruche.Podczas pieczenia po całym domu unosi się cudowny zapach.Takie ciasteczka możemy upiec na świąteczny stół.Z przepisu wyszło mi 3 blaszki ciasteczek.Do ciasteczek użyłam wspaniałego ekologicznego kardamonu mielonego od ECOBLIK.Zapraszam:)



 




Składniki:
 Ciasto:
2 szklanki mąki tortowej
pół szklanki cukru pudru
15 dag masła lub margaryny
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki przyprawy do piernika
pół łyżeczki mielonego kardamonu

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy

Wykonanie:
1.Z podanych składników zagniatamy ciasto.
2.Następnie na posypanej mąką stolnicy ciasto wałkujemy i za pomocą foremek wykrawamy ciasteczka.
3.Ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
4.Pieczemy około 15 minut w temperaturze 180 stopni do zrumienienia.
5.Smacznego.



2 komentarze:

  1. Próbowałam ostatnio dodawać kardamon do ciasteczek i jakoś nie podszedł mi, ale w tej wersji ciasteczek to bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kardamon użyłam pierwszy raz i jestem zadowolona z efektu.Całej mojej rodzinie smakowały te ciasteczka.Może dlatego,że dodałam przyprawę do piernika i kardamon nie dominował smakiem.

      Usuń