niedziela, 11 grudnia 2016

Piernikowy keks świąteczny.

Święta Bożego Narodzenia kojarzą nam się z zapachami piernika i pomarańczy. Nie wyobrażamy sobie świątecznego stołu bez pysznego ciasta. Polecam keks mojego pomysłu. Pyszny i pachnący piernikiem z mnóstwem bakalii. Idealnie mięciutki i zarazem trochę sypki. Pięknie udekorowany zachwyci każdego. Do upieczenia tego keksu użyłam produktów, które otrzymałam w ramach świątecznej współpracy od HELIO . Użyłam pysznych rodzynek królowej , pachnącej kandyzowanej skórki pomarańczowej oraz polewy białejdeserowej . Bardzo polecam produkty HELIO do pieczenia. Zapraszam:)





















Składniki:

Ciasto:
25 dag masła lub margaryny
4 jajka
1 niepełna szklanka cukru
1 łyżka miodu prawdziwego
1 cukier waniliowy
2 łyżki mąki ziemniaczanej
półtorej szklanki mąki tortowej
szczypta soli
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 kopiasta łyżka przyprawy do piernika
15 dag rodzynek
10 dag kandyzowanej skórki pomarańczowej ( 2 łyżki odkładamy do dekoracji )

Dodatkowo:
masło do posmarowania foremki
1 łyżka bułki tartej
5 dag białej polewy
5 dag deserowej polewy
2 łyżki odłożonej kandyzowanej skórki pomarańczowej

Wykonanie:

1. Masło lub margarynę ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, następnie wbijamy po jednym jajku i dokładnie ucieramy, cały czas ucierając dodajemy miód i przyprawę do piernika. Następnie dodajemy sól, obie mąki i proszek do pieczenia, dokładnie ucieramy. Na koniec wsypujemy rodzynki i skórki i dokładnie mieszamy.

2. Foremkę keksówkę o wymiarach około 7 cm x 30 cm x 8 cm smarujemy masłem i oprószamy bułką tartą. Następnie do foremki przekładamy ciasto.

3. Ciasto pieczemy około 55 minut w temperaturze 180 stopni do zrumienienia. Ciasto sprawdzamy suchym patyczkiem czy jest upieczone i studzimy.

4. Obie polewy rozpuszczamy według przepisu na opakowaniu i dekorujemy nimi ciasto, dekorujemy również skórką pomarańczową.

5. Ciasto odstawiamy do zastygnięcia. Po tym czasie kroimy i podajemy.

6. Smacznego.

Rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml.



17 komentarzy:

  1. Nigdy sama keksu nie piekłam Zawsze dostawałam od mamy ale Twój troche mi na ambicje wchodzi i mysle ze powinnam sprobowac Raz się zyje Pozdrowionka! Cudowne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam upiec, bo jest pyszny i bardzo łatwy:) Również pozdrawiam:) Miło mi, że podobają Ci się moje zdjęcia:)

      Usuń
    2. Pewnie ze mi się podobają Ja to jestem chaotyczna i jak cos publikuje to ciach telefonem zrobie zdjecie bo myslalam ze przekaz najważniejszy bo na blogach się nie znam ale im częściej zaglądam na blogi innych tym bardziej widze jakie panuja tu trendy i obyczaje Oj daleko mi daleko....

      Usuń
    3. Ja np. dbam o każdy szczegół na zdjęciach, a i tak nie zawsze jestem zadowolona z afektu, ale za to podziwiam jak ktoś ładnie pisze na blogu. Z tym u mnie gorzej, ułożę sobie w głowie co mam napisać, a jak przyjdzie co do czego to mam pustkę.

      Usuń
  2. Pełno bakalii, smak piernika, same pyszności :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności taki keksik na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajne połączenie 2w1 :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Izabela bardzo smacznie jest u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń