niedziela, 5 lipca 2020

Truskawkowy dżem z białą czekoladą

Warto do domowej spiżarni przygotować kilka słoiczków pysznego dżemu truskawkowego. Potem w zimie odkręcamy taki słoiczek i mamy do naleśników czy domowej świeżej bułeczki. Swój dżem wzbogaciłam białą czekoladą. Wyszedł słodki, ale pyszny. Otworzyłam już pierwszy słoiczek, tak na spróbowanie. Dżem jest bardzo gęsty i z wyczuwalną nutką białej czekolady. Zróbcie koniecznie taki dżem :) Pysznych inspiracji życzę :)






Potrzebujemy:
1 kg świeżych truskawek
30 dag cukru
5 dag białej czekolady
1 żelfix 3:1

Wykonanie pysznego dżemu:

1. Truskawki myjemy, dokładnie osuszamy i usuwamy szypułki. Następnie przekładamy do garnka i rozgniatamy widelcem. Wsypujemy żelfix i dokładnie mieszamy. Zagotowujemy i wsypujemy cukier. Ponownie zagotowujemy i gotujemy 3 minuty.

2. Dżem zdejmujemy z ognia, delikatnie mieszamy do zaniku piany, następnie dodajemy białą czekoladę startą na tarce o dużych oczkach i dokładnie mieszamy.

3. Gotowy dżem przekładamy do czystych, wyparzonych  i suchych słoiczków, dokładnie zakręcamy. Słoiczki można odwrócić do góry dnem lub przykryć grubym ręcznikiem. Po wystudzeniu przenosimy do spiżarni.

Moje rady:
Truskawki wybieramy dobrej jakości, dojrzałe i bez zagnieceń.
Muszą być dokładnie osuszone.
Według żelfixu powinno być 35 dag cukru, ale odjęłam trochę ponieważ dodawałam czekoladę.
Z przepisu wyszło mi 5-6 słoiczków po 200 ml.

9 komentarzy:

  1. Też robię z białą czekoladą. Jest pyszny :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł z dodatkiem czekolady do dżemu. Co prawda robię powidło śliwkowe z czekoladą, ale dżemu jeszcze w ten sposób nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powidło uwielbiamy z czekoladą. Spróbuj zrobić wiśnie w czekoladzie. Mam recepturę na blogu w etykietach Wiśnie. Jest obłędna. A co do dżemu to widziałam, że dodają nawet po dwie tabliczki czekolady, ale dla mnie to byłoby za słodko, chciałam, żeby dżem miał lekką czekoladową nutkę :)

      Usuń
  3. Z białą czekoladą nigdy nie robiłam, trzeba będzie spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zrobić i wybrać ilość czekolady pod siebie, bo dodają i po dwie tabliczki, ale dla mnie taka ilość jest w sam raz :)

      Usuń
  4. Na pewno to połączenie gwarantuje doskonały smak.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten dżem jest pyszny :)
      Również pozdrawiam :)

      Usuń