niedziela, 12 lipca 2020

Kotleciki z ryżu i kaszy z kolorową sałatką

Dzień Dobry w niedzielę :) 

Mam dzisiaj dla Was pyszną propozycję na lekki obiad. My uwielbiamy takie dania. Kotleciki ryżowe z kaszą są pyszne. Zawsze robiłam albo z ryżu, albo z kaszy. Nigdy takich mieszanych, ale uważam, że jest to najlepsze połączenie. Taka mieszanka różnych ziaren jest super. Do kotlecików podałam pyszną i kolorową sałatką. Takie dania mogłabym jeść codziennie. Polecam i Wam. Zróbcie i dajcie znać czy smakowało :) Dobrego dnia :)

Do wykonania tego dania użyłam mieszanki ziaren Lunch mix, którą Wam bardzo polecam. Ja osobiście jestem nią bardzo zachwycona i na stałe zagości w mojej kuchni. Otrzymałam ją od marki Kupiec .









Potrzebujemy:

Na kotleciki:
2 woreczki mixu Lunch od Kupiec
2 jajka
2 małe marchewki
2 łyżki bułki tartej
sól do smaku
pieprz czarny mielony do smaku
koperek suszony, świeży i mrożony według uznania

Na sałatkę:
4 średnie pomidory
4 średnie ogórki gruntowe
pół główki zielonej sałaty
2 łyżki oliwy z oliwek
przyprawa do sałatek i dipów według uznania

Dodatkowo:
olej do smażenia ( niewielka ilość )
bułka tarta do panierowania kotlecików


Wykonanie pysznych kotlecików z sałatką:


1. Kotleciki: Ziarna gotujemy według przepisu na opakowaniu, wysypujemy z woreczków do większej miski i studzimy. Marchewki obieramy, myjemy i gotujemy do miękkości. Studzimy i ścieramy na tarce o dużych oczach. Dodajemy do ryżu. Wbijamy jajka, dodajemy bułkę tartą, przyprawiamy do smaku solą, pieprzem i koperkiem i dokładnie mieszamy. Następnie z masy formujemy okrągłe kotleciki i obtaczamy w bułce tartej. Wkładamy je do lodówki do stężenia na kilka minut. Smażymy po kilka minut z każdej strony do ładnego zrumienienia się na niewielkiej ilości rozgrzanego oleju. Usmażone odsączamy na papierowym ręczniku.

2. Sałatka: Warzywa myjemy i dokładnie osuszamy. Ogórki obieramy i kroimy w dość grube półplasterki. Pomidory kroimy w większą kostkę. Sałatę rwiemy na mniejsze kawałki. Wszystkie warzywa mieszamy z oliwą i przyprawą. Odstawiamy na chwilę, żeby składniki przegryzły się.

3. Podanie: Gorące kotleciki podajemy z sałatką. Smacznego życzę.


Moje rady:
Użyłam gotowego mixu Lunch, w którego w skład wchodzą: ryż parboiled, kasza bulgur, kasza owsiana, ryż czerwony.
Porcja dla 4 osób.
Z przepisu wychodzi 12 sztuk kotlecików.

#kupiec #zdrowaradosczycia #ambasadorkupiec

5 komentarzy:

  1. Lubię takie lekkie dania. Przyjemnie się patrzy a je z apetytem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne kotleciki, bardzo takie lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że jest więcej osób lubiących takie kotleciki :)

      Usuń
  3. Świetna alternatywa dla mięsnych dań i idealna potrawa na ciepłe dni.Poza tym same dobre, zdrowe składniki.
    Nam Twoje kotleciki bardzo pasują a do tego dużo warzyw w surówxe- super obiad!
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz :) My uwielbiamy takie kotleciki, czy to z samej kaszy z warzywami, czy z ciecierzycy, czasami robię do nich sos :)

      Usuń