wtorek, 14 lipca 2020

Ryż na mleku z truskawkami, kokosem i ciasteczkami

Pyszna i zdrowa propozycja na podwieczorek. Uwielbiam ryż na mleku, a jeszcze podany z takimi dodatkami to już kocham. Teraz truskawki są wyjątkowo pyszne i słodkie i takie pachnące. Do deseru podałam pyszne zbożowo-kokosowe ciasteczka i posypałam wiórkami kokosowymi. Z tej receptury wychodzi 4 spore porcje. Jeśli lubicie to zróbcie koniecznie :) Pysznego podwieczorku :)

Do wykonania tego pysznego deseru użyłam ryżu do risotto i pysznych ciasteczek od marki Kupiec .










Potrzebujemy:

Na ryż:
10 dag ryżu do risotto od Kupiec
pół litra mleka
szczypta soli

Na mus truskawkowy:
około 50 dag truskawek
cukier  brzozowy do smaku ( u mnie jedna łyżka )

Dodatkowo:
wiórki kokosowe do posypania
50 g ciasteczek zbożowych kokosowych od Kupiec
listki melisy do dekoracji

Wykonanie pysznego ryżu:

1. Ryż: Ryż wsypujemy do garnka, zalewamy zimnym mlekiem, dodajemy szczyptę soli i zagotowujemy. Następnie gotujemy 15 minut od zagotowania często mieszając. Gdy ryż zacznie gęstnieć mieszamy cały czas żeby się nie przypalił. Gotujemy na małym ogniu. Ryż wchłonie cale mleko. Ugotowany ryż studzimy.

2. Mus truskawkowy: Truskawki myjemy, dokładnie osuszamy i usuwamy szypułki i miksujemy na gładki mus z cukrem brzozowym do smaku, cukru dodałam jedną łyżkę, miałam dość słodkie truskawki. Można dać więcej.

3. Składanie deseru: Do miseczek, szklaneczek lub pucharków nakładamy po porcji przestudzonego ryżu, nalewamy po porcji musu truskawkowego, ponownie po porcji ryżu i na koniec mus, deser posypujemy wiórkami kokosowymi według uznania i ciasteczkami. Dekorujemy listkami melisy.

4. Podanie: Deser jest gotowy do podania. Smacznego życzę.

Moje rady:
Z przepisu wychodzi 4 porcje.
Ryż wchłonie całe mleko.

 #kupiec #zdrowaradosczycia #ambasadorkupiec



4 komentarze:

  1. Nie dość, że wyjątkowo apetycznie to jeszcze zdrowo :) Z chęcią skorzystam z tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam :) Zawsze staram się żeby było ładnie i pysznie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Przyznam, że nie przepadam za ryżem na mleku, ale w takim wydaniu chętnie bym spróbowała. Wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne smaki, ja również wielu potraw nie lubię :) Może warto spróbować mojej propozycji? Dobrego dnia :)

      Usuń