wtorek, 7 listopada 2017

Domowy krem krówkowy.

Już nie pamiętam kiedy robiłam taki krem krówkowy, niezwykle słodki, taki do wyjadania wprost ze słoiczka lub do przełożenia wafli tortowych. Lubicie? Znacie taki krem? Dwa składniki i trochę czasu i gotowe...no i trochę cierpliwości. Taki krem jest dziecinnie prosty w wykonaniu. Zapraszam :)




Składniki:
2 szklanki cukru
1 litr mleka

Wykonanie:

1. Cukier i mleko przekładamy do garnka, następnie zagotowujemy uważając, żeby nie wykipiało, gotujemy  na średnim ogniu, aż masa będzie gęstnieć, wtedy zmniejszamy ogień i gotujemy cały czas mieszając do całkowitego zgęstnienia.

2. Gotowa masa będzie gęsta i lekko brązowa.

 Rady:
Należy uważać, żeby masa się nie przypaliła, to jest tylko moment.
Masa gotuje się około 2 godziny.
Należy użyć wysokiego garnka.

12 komentarzy:

  1. Nie robiłam takiego kremu. Wygląda pysznie i jest bardzo prosty do zrobienia 💛

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu polecam, trzeba tylko pilnować żeby nie kipiało i przypaliło się. Krem jest pyszny i można przekładać nim wafle :)

      Usuń
  2. Jak dlugo trwa caly proces karmelizacji?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak.najlepiej taka mase przechowywac aby dlugo postala?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy długo jej nie przechowywałam, ale myślę, że kilka dni w lodówce wytrzyma, u mnie jest dość szybko zjadana :)

      Usuń
  4. Pyszności :) Kiedyś podobnie robiłam domowe krówki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak to wygląda smakowicie...pyszności :D

    OdpowiedzUsuń