środa, 22 marca 2017

Kruche ciasteczka z kajmakiem, żurawiną i polewą.

U mnie na Wielkanocnym stole zawsze oprócz ciast muszą znaleźć się jakieś ciasteczka. Najczęściej przygotowuję kruche dowolnie przekładane. Jak lubicie ciasteczka to polecam Wam ten przepis. Przygotowuje się je bardzo szybko, a są bardzo pyszne i bardzo kruche. Co prawda są też słodkie, no ale cóż ciasteczka muszą takie być. Ja je uwielbiam z filiżanką aromatycznej i gorzkiej kawy. Do ich przygotowania użyłam składników, które otrzymałam od HELIO w ramach świątecznej współpracy. Dodam, że wszystkie produkty są bardzo wysokiej jakości. Zapraszam:)











 Składniki:

Ciasto:
2 szklanki mąki tortowej
1 szklanka cukru pudru
25 dag masła lub margaryny
2 żółtka
1 łyżka cukru waniliowego
pół małej łyżeczki proszku do pieczenia

Dodatkowo:
mąka pszenna do posypania stolnicy
10 dag polewy mlecznej
około 10 dag żurawiny suszonej
20 masy masy krówkowej o smaku kajmaku ( pół puszki )

Wykonanie:

1. Ciasto: Z podanych składników zagniatamy ciasto. Następnie formujemy kulę i wkładamy do lodówki na przynajmniej pół godziny do schłodzenia.

2. Następnie ciasto wałkujemy na lekko posypanej mąką stolnicy i za pomocą szklanki wykrawamy ciasteczka, jedno całe i jedno z dziurką.

3. Pieczenie: Ciasteczka układamy na blaszkach wyłożonych papierem do pieczenia i pieczemy w temperaturze 180 stopni do zrumienienia przez około 10-15 minut. Upieczone ciasteczka studzimy.

4. Przekładanie: Ciasteczko bez dziurki smarujemy masą krówkową, przykładamy tym z dziurką, a do środka nakładamy żurawinę.

5. Polewę roztapiamy w kąpieli wodnej i zalewamy nią żurawinę. Odstawiamy, żeby polewa zastygła.

6. Po tym czasie ciasteczka są gotowe do podania.

7. Smacznego.

Rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml. Z przepisu wyszło mi tak około 30 ciastek.


10 komentarzy:

  1. Pięknie wyszły ciasteczka, zabieram jedno do kawki I pozdrawiam serdecznie :) ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacyjne ciasteczka :-) Na takie słodkości to ja zawsze jestem chętna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak nadziane ciasteczka to prawdziwa rozkosz dla podniebienia :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne te niebieskie jajeczka :) też je sobie sprawiłam :)Oczywiście ciasteczka wyglądają pysznie! Pozdrawiam ciepło Zuzia

    OdpowiedzUsuń