sobota, 11 marca 2017

Ciasteczka z mąki graham ze słonecznikiem.

Dzisiaj zapraszam na bardzo pyszne ciasteczka. Bardzo chrupiące i wciągające, zapewniam, że na jednym się nie skończy. Ciasteczka powstały spontanicznie z tego co znalazłam w kuchennej szafce. Z przepisu wyszło mi aż 24 sztuki. Do ich upieczenia użyłam mąki graham pszennej od MŁYNOMAG. Zapraszam:)








Składniki:

Ciasto:
2 szklanki mąki graham pszennej
pół szklanki cukru
12,5 dag masła lub margaryny
2 łyżki wiórek kokosowych
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
1 żółtko

Dodatkowo:
1 białko
10 dag ziaren słonecznika
mąka graham pszenna do posypania stolnicy

Wykonanie:

1. Z podanych składników zagniatamy ciasto. Następnie odrywamy kawałki, formujemy kulki, spłaszczamy i formujemy okrągłe ciasteczka.

2. Każde ciasteczko smarujemy z wierzchu lekko roztrzepanym białkiem i posypujemy słonecznikiem. Słonecznik dociskamy do ciastek.

3. Ciasteczka układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

4. Ciasteczka pieczemy około 25 minut w temperaturze 180 stopni do zrumienienia. Upieczone pozostawiamy na blaszce do wystygnięcia. Po tym czasie zdejmujemy i podajemy.

5. Smacznego.

Rady:
Szklanka do odmierzania składników o pojemności 250 ml. Z przepisu wychodzi około 24 ciastka.


10 komentarzy:

  1. Jakie piękne ciasteczka, no i moje smaki ulubione - kokos, słonecznik. Pycha! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z przyjemnością bym zjadła ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne i pożywne ciasteczka :) Idealna przekąska <3 Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka super zwłaszcza z takimi dodatkami :D Ps. dopiero zobaczyłam że masz FB - lecę polubić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam. FB założyłam nie tak dawno. Zapraszam do polubienia:)

      Usuń