czwartek, 22 października 2015

Puszyste racuszki z gruszką.

Puszyste i delikatne w smaku.Możemy je upiec na podwieczorek,lub gdy mamy ochotę na coś słodkiego.Jednym słowem:prosto,szybko,tanio i pysznie.Zapraszam:)




Składniki:
 ciasto:
2 jajka
1 cukier waniliowy
1 szklanka mleka
około 1 szklanka mąki pszennej
2 łyżki cukru do smaku
pół łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

dodatkowo:
2 gruszki
cukier puder do posypania
olej do smażenia

Wykonanie:
1.Jajka wbijamy do miski, dodajemy cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia, szczyptę soli, mleko i mąkę. Całość miksujemy na gładkie, ciasto o konsystencji gęstej śmietany. Jeżeli będzie potrzeba dodajemy jeszcze do ciasta mleko lub mąkę.
2. Gruszki myjemy,osuszamy i obieramy, następnie kroimy w plasterki.
3.Na patelni rozgrzewamy olej, nakładamy jedną łyżkę ciasta, następnie plasterek gruszki i przykrywamy łyżką ciasta. Racuszki smażymy po kilka minut z każdej strony.
4. Usmażone osączamy na papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu, posypujemy cukrem pudrem i podajemy.
5.Smacznego.

6 komentarzy:

  1. Coś pysznego, a ja przed chwilą zjadłam samą gruszkę no ;) :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:)
    Ja wczoraj robiłam na podwieczorek.
    Sama gruszka też dobra:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam racuszki! :D hehe ja tez niedawno zjadłam gruszkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Racuszki to chyba lubią wszyscy.
    U mnie gruszki leżały,leżały.........aż wylądowały w racuszkach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepysznie wyglądają, z gruszką jeszcze takich nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Małgosia.Polecam wypróbować,są tak pyszne jak z jabłkami:)

    OdpowiedzUsuń